۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۱۴۴۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

محبت به اهل بیت نقطه مشترک وحدت امت اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه مسلمانان بر محبت به اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند، گفت: محبت به اهل بیت(ع) شیعه و سنی ندارد و آحاد مسلمانان نسبت به این مسأله مهم نقطه مشترک دارند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان شهرستان نکا با تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) و همچنین گرامیداشت هفته وحدت به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در سوره آل عمران تأکید کرده به ریسمان الهی دست جمعی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.

وی با بیان این که خداوند متعال در این آیه مهم بر عدم تفرقه و نزاع در جامعه اسلامی تأکید کرده است، افزود: چنگ زدن به ریسمان الهی تنها راه جلوگیری از بروز هر گونه اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت و ثقلین ریسمان الهی هستند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی با محوریت این اصول مهم دینی به وحدت پایدار دست پیدا کنند و از هر گونه اختلاف نظر بیهوده به شدت پرهیز کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه مسلمانان بر محبت به اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند، تصریح کرد: محبت به اهل بیت(ع) شیعه و سنی ندارد و آحاد مسلمانان نسبت به این مسأله مهم نقطه مشترک دارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش محبان اهل بیت(ع) فرمودند محبت به اهل بیت(ع) می تواند محور وحدت همه مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: همه مسلمانان بر اصل محبت به اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند و این نقطه مشترک مهمی برای رسیدن به وحدت پایدار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوستی امت اسلامی با اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین حسینی به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: حضور مشترک شیعه و سنی در آن اجتماع عظیم جهانی گوشه ای محبت امت اسلامی به اهل بیت(ع) بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها عده قلیلی هستند که از صدر اسلام با پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) دشمنی داشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز آن عده قلیل در چهره آل سعود و آل خلیفه نمایان شده است.

آل سعود دشمن واقعی اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمنی آل سعود جنایت کار با اهل بیت(ع) کاملاً مشخص است، تصریح کرد: غربت اهل بیت(ع) در بقیع و جنایت هایی که سعودی های جنایت کار در ادوار مختلف با پرورش و تربیت تروریست های تکفیری بر سر شیعیان منطقه آوردند، سند روشنی از دشمنی آل سعود با ائمه معصومین(ع) است.

وی در ادامه با بیان این که آل سعود هر چه در توان داشته برای نابودی اسلام ناب و تفکر شیعه در جهان به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین عامل بحران های منطقه ای همین رژیم منفور و فاسد است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود در حالی خود خادم الحرمین می دانند که بزرگترین جنایت های بشری را در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی مرتکب شده اند، تصریح کرد: امروز آل سعود مهم ترین عامل عدم تحقق وحدت و همبستگی در میان کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که سیاست های سعودی تنها در مسیر تحقق اهداف و برنامه های نظام سلطه در منطقه است، خاطرنشان کرد: آل سعود در حال حاضر مجری مستقیم سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است و این مسأله برای رسیدن به وحدت پایدار بسیار خطرناک است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سعودی ها باید به سیاست های مداخله جویانه خود در کشورهای اسلامی منطقه پایان دهد، افزود: حمایت مالی و تسلیحاتی آل سعود از گروه های تروریست منطقه را به ویرانه ای تبدیل کرده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که امروز امنیت منطقه به دلیل سیاست های نادرست برخی کشورهای اسلامی نظیر عربستان سعودی خدشه دار شده است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر همه توان خود را در جهت ایجاد یک وحدت پایدار در میان کشورهای اسلامی به کار گرفته است.

امام جمعه نکا با بیان این که ایجاد تفرقه و اختلاف همواره یکی از راهبردهای اصلی دشمنان بوده است، گفت: دشمنان در دهه های اخیر تلاش کردند با ایجاد گروه های تروریستی در منطقه با اختلاف، نزاع و جنگ داخلی مانع رسیدن امت اسلامی به وحدت شوند.

شکاف بین مذاهب راهبرد اصلی دشمن برای تفرقه افکنی است

حجت الاسلام لائینی  با بیان این که ایجاد شکاف و اختلاف بین مذاهب و اقوام همواره یکی از راه های ایجاد خصوصت آفرینی بد خواهان بوده است، گفت: دشمن در این راه همیشه  به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب و قومیت ها است و نمونه های آن را امروز در کشورهای منطقه به وضوح می بینیم.

وی با بیان این که دشمنان دین و اهل بیت(ع) همواره به دنبال برجسته سازی برخی اختلاف نظرهای سطحی میان شیعه و سنی بودند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که نقاط مشترک میان شیعه و سنی بسیار پررنگ تر از دیگر مسائل سطحی و کم اهمیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت و همدلی همواره برای رفع مشکلات و بحران ها نسخه ای شفابخش بوده است، افزود: اگر امروز شاهد شکست توطئه دشمنان در کشورهای سوریه و عراق هستیم به دلیل وحدت و همبستگی مردم مسلمان این کشورها بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اگر جبهه مقاومت با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکست نمی گرفت پیروزی در برابر تروریست های تکفیری محقق نمی شد، تصریح کرد: اما به برکت ایستادگی و از خودگذشتگی جبهه مقاومت در برابر تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کردیم.

امام جمعه نکا با تأکید براین که حفظ عزت و اقتدار امت اسلامی تنها با وحدت و همبستگی حفظ می شود، خاطرنشان کرد: مسلمانان با وحدت می توانند هر گونه توطئه ای علیه دین و اسلام ناب را خنثی کنند و در جهان بدرخشند./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات