۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۱۵۵۴
آیت الله قرهی:

رعایت تقوا عامل اثرگذاری قرآن بر زندگی انسان است

آیت الله قرهی گفت: قرائت سوره‌های قرآن نظیر معوذتین زمانی اثرگذار خواهد بود که انسان تقوا را رعایت کرده و به آن اعتقاد راسخ داشته و با حضور قلب بخواند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه یک شنبه در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، درباره تفسیر سوره فلق و ناس، گفت: زمانی پیامبر(ص) را جادو کردند اما به خواست الهی اثر نگذاشته و خداوند بر همین اساس دو سوره فلق و ناس را نازل کرد.

وی افزود: بر اساس روایات وارده هر کس در نماز وتر معوذتین و ناس را بخواند بر قبولی نماز او اثرات زیاد دارد، طوری که فرشتگان به او بشارت می دهند که نمازش قبول شده است.

آیت الله قرهی عنوان کرد: بر اساس روایات وارده از ائمه معصومین(ع) مشکلات و چشم زخم را با خواندن این دو سوره می‌شود برطرف کرد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: امام صادق(ع) فرمودند با این دو سوره برای پناه بردن به خدا بهترین امنیت را برای خود و خانواده خود به وجود آورید و شر حسودان را از خود کم کنید، این دو سوره سبب امنیت از مکر شیطان است به شرط اینکه با حضور قلب خوانده شود.

وی در ادامه بیان داشت: امام باقر(ع) فرمودند که سوره معوذتین همراه با آیه الکرسی خواندن سبب می‌شود انسان در امان باشد، قرآن برای انسان شفا است و اگر کسی با اعتقاد آیات الهی را بیان کند اثرات آن را خواهد دید.

آیت الله قرهی گفت: هر سوره که در آن «قل» آمده است مبنی بر صیغه امر است، قل‌هایی که بیان شده بر پیامبر(ص) واجب است فقط به واسطه فعل امر بودن آن نیست اما چون معصوم فرموده دلالت بر امر دارد.

 موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه وقتی انسان باتقوا باشد با خواندن سوره‌های قرآنی روایاتی که درباره آن بیان شده اثر خواهد کرد، بیان داشت: قرائت «بسم الله الرحمن الرحیم» گره‌کشای بسیاری از مشکلات است به شرط اینکه انسان با اعتقاد آن را بیان کند و آن را کوچک نشمارد./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات