۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۴۱۹۶۶
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

توجه به سیره اخلاقی پیامبر سبب آبادانی دین و دنیا خواهد شد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اخلاق حسنه و نیکو را که در فرهنگ و سیره رسول اکرم بسیار به آن تاکید و توجه شده است را تقویت کرده و آن را ترویج دهیم اگر ملت مسلمان به سیره خلق نیکوی پیامبر اکرم(ص) مجهز شوند دین و دنیای آنها آباد خواهد بود.
داود محمدی داود محمدی

به گزارش گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم(ص) گفت: در مورد نبی گرامی اسلام خصایص و ویژگی‌های برجسته زیادی وجود دارد آن بزرگوار اشرف مخلوقات عالم است یعنی بالاتر از آن حضرت کسی دیگری در عالم آفرینش خلق نشده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام افزود: آن حضرت در علم و حلم و بردباری و شکیبایی و جهاد و مبارزه و اخلاق زبانزد عام و خاص بوده است اما یک موضوعی که در فرهنگ قرآن در مورد آن حضرت برجسته شده است اخلاق نیکو و خلق پسندیده ایشان است.

رییس کمیسیون اصل نود در ادامه با اشاره به گفتار رسول اکرم(ص) پیرامون تکمیل مکارم اخلاق اظهار کرد: من برانگیخته شدم تا اینکه مکارم اخلاقی را کامل کنم در حقیقت آنچه را که رسول گرامی اسلام برای آن امتیاز قائل شدند بعد اخلاقی بوده است چرا که دین اسلام در ابتدا با اخلاق پیامبر مسیر پیشروی خود را طی کرد.

وی در ادامه با اشاره به علت نامیده شدن دین اسلام به دین مهربانی و عطوفت ابراز کرد: از آنجایی که پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ دین با مهربانی و عطوفت با مردم برخورد کرده و با لطافت آنها را به اسلام دعوت می‌کرد از این جهت دین اسلام دین مهربانی نامگذاری شده است چرا که رسول آن کسی بوده است که متخلق به اخلاق الهی بوده است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه آنچه را که خداوند متعال از اخلاقیات مقدر بوده است برای پیامبر اکرم(ص) رقم زده است افزود: در احادیث و منابع آمده است که تمام کسانی که نسبت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام گستاخی و بی‌ادبی می‌کردند آن حضرت با مهربانی و اخلاق برخورده کرده و هیچگاه در مقام مقابله به مثل برنمی‌آمد.

وی در ادامه با اشاره به درس‌های گرفته شده از اخلاق پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: ما باید اخلاق حسنه و نیکو را که در فرهنگ و سیره رسول اکرم بسیار به آن تاکید و توجه شده است را تقویت کرده و آن را ترویج دهیم اگر ملت مسلمان به سیره خلق نیکوی پیامبر اکرم(ص) مجهز شوند دین و دنیای آنها آباد خواهد بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیروزی سپاه اسلام بر سپاه کفر اضافه کرد: این پیروزی ثمره وحدت میان مسلمانان در جهان تشیع و مدافعین حرم بود که مردانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به مبارزه با کفر پرداختند از این رو ما امروز به برکت تلاش آن عزیزان شاهد سرنگونی داعش و ایادی آنها هستیم.

رییس کمیسیون اصل نود در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون شکست داعش تصریح کرد: در خصوص نابودی داعش و از بین بردن قدرت آنها رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در این خصوص با تمام قوا و نیروهای خود وارد شوید امروز اگر ما با تمام قوا در این عرصه وارد نمی‌شدیم نتیجه دیگری برای کشور رقم می‌خورد.

وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت این روز نورانی که به ساحت مبارک حضرت رسول اکرم(ص) تعلق دارد همه مسلمانان جهان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) قرار گرفته و مشمول رحمت خداوند متعال واقع شوند./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات