۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۴۲۱۸۷
آیت‌الله صدیقی:

پذیرش ولایت شرط قبولی عبادت است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پذیرش ولایت شرط قبولی عبادت است، گفت: پیامبر(ص) و امیرمومنان علی(ع) پدران امت هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز پیش از دعای پرفیض ندبه مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان باید در همه شرایط رحم و مروت داشته باشد.

وی افزود: انسان اگر اهل رحم باشد خداوند نیز به او رحم می‌کند؛ در سبک زندگی اسلامی رحم و مروت باید نهادینه شود.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان باید در همه لحظات خود را برای مرگ آماده کند، ابراز کرد: زمانی که اجل انسان فرامی‌رسد دیگر حتی فرصت نمی‌یابد چشم خود را فرو ببندد، امروز این همه بلاهای طبیعی مانند زلزله هشداری برای بیدار شدن مردم و عدم غفلت آنان به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه توبه و استغفار گناهان انسان را پاک می‌کند، اظهار داشت: خداوند برای نجات بشر قرآن را به عنوان پناهگاه معرفی می‌کند که اگر به آن تمسک بجوید از بلاها و خطورات در امان می‌ماند.

وی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را یکی دیگر از پناهگاه‌ها دانست که زمینه نجات بشر را فراهم می‌کنند و گفت: صبر و شکیبایی یکی از ویژگی‌های مهم اولیای الهی به شمار می‌رود، صبر نجات بخش انسان در مصائب و مشکلات است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه پذیرش اعمال نیکوی انسان در گرو تبعیت از ولایت است، عنوان کرد: صبر از مصادیق روزه است روزه بدون ولایت قبول نیست بنابراین ولایت جان عبادت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) و امیرمومنان علی(ع) پدران امت هستند، گفت: مردم در همه لحظات و در همه امور باید دست به دامن اولیای الهی شوند تا نجات یابند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات