۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۴۱۷
خطیب جمعه ساری:

کشورهای اسلامی برای نابودی رژیم صهیونیستی اقدام عملی انجام دهند

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که امروز شرایط برای نابودی اسرائیل جنایت کار به خوبی فراهم شده است، گفت: کشورهای اسلامی به جای تماشاچی بودن باید برای نابودی این رژیم غاصب اقدامی عملی انجام دهند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این دین اسلام بر سه محور قرار دارد، گفت: اصول دین، احکام عملی و اخلاق از جمله محورهای مهم دین است.

وی  با بیان این که دین مبین اسلام برای هر دوران ها راهکار عملی ارائه کرده است، افزود: در حالی که عده ای دین را عامل عقب ماندگی می دانستند اما امروز می بینیم که دین عامل رشد و تعالی جامعه است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه دین امروز به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز راه رهایی کشورها از مشکلات و بحران های به وجود آمده بهره گیری از دین و معارف الهی است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که کشورهای غربی به دلیل فاصله گرفتن از معارف الهی امروز در منجلابی از فساد و بی بندباری گرفتار شده اند، تصریح کرد: تنها راه برون رفت جامعه بشری از بحران های فعلی بازگشت به دین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علت ماندگاری دین، فطری و عقلی بودن آن است، گفت: تا جایی که انسان، فطرت و عقل باشد دین هم وجود دارد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دین مهم ترین پشتوانه رشد و تعالی بشریت است، تصریح کرد: بشریت امروز تنها در سایه دین و ارزش های الهی می تواند به تعالی و سعادت حقیقی دست پیدا کند.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که دین در طول ادوار مختلف آثار و برکات ارزشمندی برای بشریت داشته است، گفت: دین موجب شده بشر از ظلمت و تاریخی به سمت نور هدایت شود.

وی با بیان این که کسی که از دین خارج شود از حقیقت و فطرت خود خارج شده است، گفت: امروز محصول خروج دین در کشورهای غربی را به وضوح می بینیم که نتیجه ای جز بدبختی، فساد و بحران چیز دیگری در پی نداشته است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که اگر به دنبال جامعه مطلوب و مدینه فاضله هستیم باید از دین در همه بخش های زندگی بهره گیریم، افزود: دین بزرگ‌ترین پیوند اجتماعی را شکل می‌دهد.

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیم رییس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام ترامپ نشان از عصبانیت این کشور از شکست های متعدد در برابر جبهه مقاومت است.

وی با بیان این که اقدام خصمانه ترامپ علیه قدس و فلسطین تبعات زیادی داشت و به سرعت به عنوان یک مسئله سیاسی بین‌المللی در آمد، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که امت اسلامی به هیچ عنوان در برابر این اقدام خصمانه آنها سکوت نخواهند کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که این اقدام رییس جمهور آمریکا رسوایی دیگری را برای سران عرب به وجود آورد، خاطرنشان کرد: هماهنگی ترامپ با برخی سران دیکتاتور عربی در این خصوص نشان دهنده خیانت آشکار اعراب به اسلام است.

وی با بیان این که آمریکایی ها با این اقدام خود سردرگمی و آشفتگی خود را ثابت کردند، گفت: این تصمیم کمکی به رژیم اشغالگر قدس نکرد و بستر نابودی آن را فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حمایت از مردم فلسطین و همچنین قدس شریف یک تکلیف شرعی و الهی است، تصریح کرد: امت اسلامی باید به این اعتراض های خود در برابر این اقدام ضد اسلامی ترامپ ادامه دهند.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که قدس شریف خط قرمز امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز وحدت و همبستگی امت اسلامی تنها راهکار مقابله با این اقدام خصمانه و ضد اسلامی آمریکا است.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی هفت دهه است که بزرگترین جنایت ها را در منطقه مرتکب شده اند، گفت: به دلیل حمایت های آمریکا از این کشور جنایت کار متأسفانه تاکنون تلاش ها برای نابودی این غده سرطانی به جایی نرسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز شرایط برای نابودی این کشور جنایت کار به خوبی فراهم شده است، افزود: کشورهای اسلامی به جای تماشاچی بودن باید برای نابودی این رژیم غاصب اقدامی عملی انجام دهند./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات