۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۴۴۲
امام جمعه تبریز:

آرمان آزادی قدس قابل معامله و مصالحه نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آرمان آزادی قدس شریف تحت هیچ شرایطی قابل معامله و مصالحه نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اظهار داشت: این سفر با اهداف مختلفی صورت گرفت که البته باحاشیه‌هایی نیز همراه بود.
وی با بیان این‌که انگلیس در ظاهر موافق برجام و پایبندی غرب به تعهدات این توافق بین المللی است، خاطرنشان کرد: لندن با جود اختلاف نظرهایی که با دولت جمهوری اسلامی ایران دارد، به ظاهر اذعان می‌کند که پایبند به برجام است؛ اما در پشت پرده از تحرکاتی که تحریم‌ها و قطعنامه‌های جدید علیه ایران را تصویب کند، حمایت می کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ایالات متحده آمریکا دیگر توانایی نگهداری هم پیمانان خود را ندارد، تصریح کرد: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس نشان داد که آمریکا حتی قادر نیست متعهدانش را نسبت به اقداماتی که انجام می‌دهد، متقاعد کند. البته بارها گفته شده که با دیپلماسی و گسترش ارتباطات بین‌المللی مخالف نیستیم، اما نباید اقتدار و منافع ملی نادیده گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول علیه اقدام غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی‌، اظهار داشت: اقدام نابخردانه رییس جمهور دیوانه آمریکا موج جدیدی از انتفاضه فلسطینیان را به راه انداخته است.
وی با بیان این‌که سران کشورهای اسلامی ضمن محکومیت این اقدام، مواضع خود را به طور رسمی اعلام کردند، تصریح کرد: البته این مواضع و گردهمایی سران کشورهای اسلامی اگر چه اقدام لازم بود؛ اما در مقابل حجم شرارت‌های رژیم صهیونیستی کافی نیست و باید در عمل کشورهای اسلامی نشان دهند که حامی ملت مظلوم فلسطین هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آرمان آزادی قدس شریف تحت هیچ شرایطی قابل معامله و مصالحه نیست، گفت: تاریخ نشان داده سازش با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و تجربه ثابت کرده که فلسطین از فقدان اقدام عملی مؤثر و سازش‌های پنهانی ضربه خورده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که هیچ فلسطین پاره تن اسلام است و باید به آغوش اسلام بازگردد، افزود: ملت ایران و مردم آذربایجان از تمامی کشورهای اسلامی می‌خواهند در راستای تصمیمات اجلاس سران کشورهای اسلامی، اقدامات جدی و عملی برای آزادی قدس شریف صورت گیرد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود لایحه بودجه سال آینده کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: این لایحه که از سوی دولت برای تصویب در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، ضمن نکات مثبتی که دارد، دارای ایرادات اساسی بوده که باید نمایندگان مجلس فکر اساسی نسبت به آن‌ها داشته باشند.
وی با بیان این‌که در لایجه بودجه نسبت به رکود و بیکاری توجه ویژه نشده و جای مصوبات برنامه ششم و سیاست‌های اقتصادی مقاومت در لایحه بودجه ۹۷ خالی است، گفت: دولت در اعتبارات پیش‌بینی شده هزینه‌های جاری را افزایش و عمرانی را کاهش داده است، این در حالی است که نرخ محاسباتی هر بشکه نفت که سال گذشته ۵۰ دلار تعیین شده بود، اکنون به ۵۵ دلار رسیده است. 
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور نیز گفت: این افزایش برای زائران اربعین و عتبات عالیات که آثار فرهنگی بسیار دارد، قابل پذیرش نیست، زیرا نزدیک به ۹ برابر افزایش یافته و این قابل باور نیست؛ نمایندگان باید دقت نظر بیشتری در تصویب لایجه پیشنهادی دولت داشته باشند.
وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح اظهار داشت: عزت، اقتدار و استقلال کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است، همچنانکه تقابل این دو نهاد تهدیدی جدی برای نظام محسوب می شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف و اندیشه تعالی نظام است، تصریح کرد: هم حوزه و هم دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم این نهضت مردمی نقش اساسی ایفا کرده‌اند و تداوم این نقش مؤثر باید در سایه اهداف مشترک تبیین شود./935/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات