۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۴۳۹۱۳
نماینده ارشد دفتر حزب الله در ایران:

ترامپ به دنبال یهودی سازی قدس است

خلیل هدف ترامپ از اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «راه اندازی سناریوی جدید برای یهودی سازی بیت المقدس» خواند و گفت: این اقدام زمینه ای ایجاد کرد تا با ایجاد موج جدیدی از انتفاضه ها ریشه رژیم صهیونیستی برچیده شود.
بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وسام خلیل نماینده ارشد دفتر حزب الله در ایران در نشست «بررسی مسائل اخیر منطقه» که امروز در نمازخانه مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی لبنان، به تبیین نقش استکبار در تحولات دراین کشور پرداخت و گفت: قرار گرفتن این کشور در کنار سواحل مدیترانه در طول تاریخ سبب نفوذ استعمارگران شده است.

وی ادامه داد: موقعیت لبنان در طول تاریخ همواره نگاه استعمارگران را به خود جلب کرده است؛ لبنان به منزله جزیره کوچکی است که با توجه به قرار گرفتن انواع گرایش ها، اتفاقات گوناگونی در آن رخ می دهد.

وی با بیان اینکه دو گرایش مسیحیت و اسلام دو گرایش عمده در کشور لبنان است، عنوان کرد: از سال 1920 تا کنون روند گرایش به اسلام افزایش یافته است؛ هم اکنون 27 درصد لبنان مسیحی و 63 درصد مسلمان اعم از شیعه و سنی وجود دارد.

خلیل به جریان پس گرفتن استعفای سعدحریری نخست وزیر لبنان، بیان کرد: سعودی ها با مجبور کردن سعد حریری به استعفا در حقیقت به دنبال ایجاد اغتشاش در لبنان بودند و می خواستند با این موضوع میان شیعه و سنی جنگ برپا کنند؛ در واقع عربستان قصد داشت آشوب و اختلالی را در کشور لبنان ایجاد کند تا زمینه ای برای ورود و حمله نظامی رژیم صهیونیستی و زمین گیر کردن ملت لبنان باشد.

نماینده ارشد دفتر حزب الله در ایران با اشاره به اینکه آمریکا از طریق رژیم صهیونیستی درصدد محقق کردن منافع خود در منطقه است، ابراز داشت: تأمین راه هایی برای حمایت از رژیم صهیونیستی، نابودی سرمایه های اسلامی، کمک به رژیم های مستکبر در منطقه، در اختیار گرفتن مناطق اسلامی، جلوگیری از جنبش های فرهنگی و عقیدتی مسلمانان و کاشتن تخم فتنه میان مسلمانان مبتنی بر شعار «تفرقه بیانداز و حکومت کن» از جمله اهدافی است که آمریکا در منطقه آنها را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران زمان شاه، ترکیه، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تکیه گاه آمریکا برای تحقق اهداف شومش در منطقه بودند که کشور ایران پس از انقلاب اسلامی در مقابل آن ایستاده است و همچنین کشور ترکیه نیز اخیراً هم پیمان ایران شده و از زیر پرچم آمریکا خارج شده است، اما سعودی ها و رژیم صهیونیستی در حال خدمت رسانی به آن هستند.

خلیل افزود: رژیم صهیونیستی دیگر برای آمریکا کارایی ندارد، از این رو آمریکا برای همین به سراغ ایجاد گروهک های تکفیری رفته است تا از این طریق بتواند به اسلام ضربه وارد کند؛ همچنین عربستانی ها که برای ضربه وارد کردن به انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه میلیاردها هزینه کردند، در همه نقشه های خود شکست خوردند؛ بنابراین دیگر ارکان اساسی برای آمریکا باقی نمانده است تا اهداف خود را در منطقه محقق کند و از همین جهت از هدف سیطره بر شرق ناامید شده است.

 نماینده ارشد دفتر حزب الله در ایران هدف ترامپ از اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «راه اندازی سناریوی جدید برای یهودی سازی بیت المقدس» خواند و تصریح کرد: این اقدام  زمینه ای ایجاد کرد تا با ایجاد موج جدیدی از انتفاضه ها ریشه رژیم صهیونیستی برچیده شود؛ امیدواریم با آغاز انتفاضه سوم هرچه زودتر آنها را نابود کنیم.

وی در پایان یادآور شد: به برکت حرکت‌های خالصانه نیروهای مقاومت، جبهه اسلام ناب محمدی هرروز از روز گذشته قوی‌تر شده و بر پیروزی‌هایش می‌افزاید./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات