۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۹۶۸
با حضور جمعی از مسؤولان حوزه علمیه؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه بابل گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب حوزه علمیه شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) آغاز به کار کرد.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بابل نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بابل نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، به مناسبت هفته پژوهش دستاوردهای پژوهشی طلاب و اساتید حوزه علمیه بابل با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل و حجت الاسلام حسین عباسی، مدیر حوزه علمیه شهرستان در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام مرتضی شریف نتاج، معاون پژوهش حوزه علمیه بابل در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: پژوهش رکن اصلی تولید علم است و می توان با نیازسنجی های جامعه، از مسیر پژوهش راه حل های مفیدی را ارائه کرد.

وی افزود: امروز با توجه به ضرورت های فرهنگی و دینی در سطح جامعه و لزوم پاسخ حوزه علمیه به شبهه های موجود، در کنار شناخت درست از مسائل و مشکلات باید راه حل های مفیدی را با کارهای پژوهشی ارائه داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه بابل با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب و اساتید این حوزه، خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهش گران در سطح مدارس علمیه ششگانه برادران بابل به نمایش گذاشته شد که در این بین 20 مقاله از مقاله های برتر ارائه شده در دومین جشنواره علامه حلی استان مازندران بود.

وی ادامه داد: تعداد 13 مقاله جدید آماده ارائه در جشنواره سوم علامه حلی استان مازندران در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان حوزوی قرار گرفته است.

حجت الاسلام شریف نتاج به برنامه های این معاونت برای افزایش کمی و کیفی آثار ارائه شده پژوهشی در جشنواره سوم علامه حلی مازندران، اظهار داشت: با روش های تشویقی و ایجابی در سطح مدارس در کنار برگزاری جلسات منظم با معاونان پژوهش مدارس علمیه شهرستان بابل ارتقای کیفی و کمی آثار و مقاله های ارائه شده در جشنواره هدفگذاری شده است.

وی تاکید کرد: نشست منظم شورای پژوهش حوزه علمیه شهرستان بابل به صورت دوره ای در سطح مدارس علمیه شهرستان بابل به منظور بررسی و انتقال تجارب و راهکارهای بهتر در جهت توجه طلاب به امور پژوهشی مدارس برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه بابل از انتشار دو مجله پژوهشی حوزوی در مدارس علمیه بابل خبر داد و گفت: در جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی در مدارس، دو نشریه پژوهشی در دو مدرسه خاتم الانبیا(ص) و روحیه بابل به مناسبت هفته پژوهش منتشر شد.

وی افزود: امسال 16 اثر از حوزه علمیه بابل موفق به اخذ رتبه های لازم برای حضور در مرحله پایانی نهمین دوره جشنواره علامه حلی کشور شد و با برنامه ریزی صورت گرفته با ارائه آثار قوی علمی در دهمین دوره جشنواره علامه حلی کشور این مسیر ادامه می یابد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات