۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۴۴۰۱۷
امام جمعه بجنورد:

مولد بودن درزمینهٔ علمی سبب سرآمدی در همه حوزه‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر درزمینهٔ علوم مولد باشیم در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی سرآمد و مستقل می‌شویم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از دانشجویان برگزیده، اظهار کرد: تولید علم خود بهترین تولید است؛ زیرا تولید تنها مختص کشاورزی و گندم نیست.

وی با بیان اینکه تولید علم سرآمد تولیدها است، اضافه کرد: اگر درزمینهٔ علوم مولد باشیم در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی سرآمد و مستقل می‌شویم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید مسؤولان به جوانان اعتماد کرده و زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کنند.

وی با اشاره به حدیث «لیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر» از رسول گرامی اسلام، افزود: حضرت محمد (ص) تأکید می‌کنند که هر بزرگی با فضیلت نیست بلکه هر بافضیلتی بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: پیامبر بعد از فتح مکه جوان 25 ساله‌ای را به‌عنوان فرماندار مکه گذاشت که برخی اعتراض کردند؛ اما رسول گرامی اسلام در جواب معترضان حدیث بالا را قرائت کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: این حدیث رسول گرامی اسلام ملاک و معیار است که هر جا فضیلت‌ها و اندیشه‌های برتر وجود داشته باشد آنها بزرگ‌تران ما هستند؛ زیرا گاهی یک جوان در اوج جوانی دنیایی از علم را روبروی کشور باز کند.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی با علوم بنیادین شکل می‌گیرد، ادامه داد: امام زمان (عج) 25 در دانش را به روی بشر باز می‌کند که تا آن زمان تنها دو در از درب‌های علوم به روی بشر باز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کشور امام زمان (عج) سرشار از علوم و ابتکارات و خلاقیت‌ها بوده و ما به این سمت در حال حرکت هستیم؛ لذا باید کمربندهای خود را محکم ببندیم.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند ما امروز باید راه‌های میان‌بر علوم را پیدا کنیم، افزود: دنیای غرب بسیار پیشرفت کرده است، اگر ما بخواهیم از راه آنها برویم 400 سال دیگر به نقطه فعلی آنها می‌رسیم؛ ازاین‌رو باید راه‌های میان‌بر را برویم تا زودتر به پیشرفت و توسعه علمی فعلی آنها برسیم./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات