۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۴۴۵۳۴
تشریح دستاوردهای جبهه مقاومت در خبرگزاری رسا؛

کنگره نقش پیروزی مقاومت در وحدت امت اسلامی برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در سوریه با تشریح دستاوردهای جبهه مقاومت، از برگزاری سیزدهمین کنگره علمای منطقه با موضوع نقش پیروزی مقاومت در وحدت امت اسلامی خبر داد.
نشست خبری تشریح دستاورد‌های جبهه مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در نشست خبری تشریح دستاوردهای جبهه مقاومت که ظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به اهمیت جریان مقاومت عنوان کرد: ریشه جریان مقاومت از زمان پیامبر اسلام(ص) بوده و در دوره معاصر نیز امام راحل(ره) احیاگر این جریان بوده است.

امام خمینی(ره) احیاگر تفکر مقاومت

وی افزود: احیای فکر و جریان مقاومت در حقیقت احیای فکر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است و قبل از انقلاب، جامعه منتظر در دوران غیبت به سمت ظلم پذیری رفته و این موضوع را مقدمه ظهور امام عصر(عج) می دانست اما امام خمینی(ره) این تفکر غلط را به صورت ریشه ای اصلاح کرد.

نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: امام راحل(ره) حرکتی دوباره را آغاز کردند که بر مبنای آن ظلم ستیزی را جزء شرایط ظهور دانستند و دفاع مقدس نیز نمادی از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بود.

وی بازسازی پازل مقاومت را حاصل مجاهدت امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: پازل جریان مقاومت اگرچه از زمان پیامبر ترسیم شد اما بازسازی آن در دوره انقلاب و به دست امام راحل(ره) انجام شد و نهایتاٌ به آزادی قدس و فلسطین منجر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری اضافه کرد: بعد از شش سال ویرانی، جنایت، تجاوز، ظلم و آدمکشی صاحبان پرچم های دروغین اسلام، فرزندان مقاومت توانستند این پرچم ها که همچون قرآن بر سر نیزه رفته بود را به زیر کشیده و داعش را نابود کنند و اثبات کردند که ظلم ستیزی از شرایط اصلی ظهور است.

وی ادامه داد: مردم سوریه و حتی اهل سنت هم فهمیدند که داعش نه در ظاهر و نه در باطن به اسلام پایبند نبود و امروز محبت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در دل مردم سوریه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سوریه تأکید کرد: دشمن همواره سه راهبرد برای مقابله با جبهه حق دارد که ابتدا تلاش می کند این جبهه را نابود کند و اگر موفق نشد این جبهه را دچار تضعیف کند و در صورت ناموفق بودن، به دنبال انحراف این جبهه خواهد بود و امروز که جبهه مقاومت بر فتنه دشمن غلبه کرده است، وظیفه ما شناسایی تاکتیک های جدید دشمن است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون فعالیت های مدارس علمیه در سوریه اظهار کرد: مدارس علمیه در سوریه سابقه ای طولانی دارند و قبل از بحران سوریه، حوزه های علمیه متعددی در سوریه فعالیت می کردند که در زمان بحران این فعالیت ها کمرنگ و یا تعطیل شد و تنها حوزه ای که به فعالیت خود ادامه داد و هرگز تعطیل نشد، حوزه امام خمینی(ره) زینبیه بود و امروز مشاهده می کنیم، علاقمندان فراوانی برای تحصیل در حوزه های علمیه چه از شیعیان و چه اهل سنت وجود دارند.

انتفاضه جدید انتفاضه پیروزی است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در پاسخ به سؤالی پیرامون موضوع قدس عنوان کرد: یکی از تاکتیک های جدید دشمن یهودی سازی قدس است که البته این حرکت از قدیم در دستور کار آنها بوده اما امروز کسی با حماقت خود این حرکت را انجام داد.

وی افزود: اولین نقطه مثبت این موضوع، اجماع فکری و اندیشه ای در بخش های گوناگون بود و ترامپ با این حرکت، علاوه بر تحقیر خود، مهر ذلتی بر دولت خود زد و با این حرکت، همانطور که دشمن تحقیر شد، محور مقاومت و دفاع از فلسطین زنده تر شد.

نماینده ولی فقیه در سوریه تأکید کرد: توقع از دولت های اسلامی در این مسأله بیشتر بود اما هرقدر دولت های منطقه در تصمیم گیری ها ضعیف عمل می کنند، ملت های منطقه بسیار خوب درخشیدند.

وی ادامه داد: آینده جبهه مقاومت و قدس آینده بسیار روشنی است و تجربه قرآنی، تجربه فلسطین و پیشرفت و قدرت گرفتن آنها، تجربه محور مقاومت در مبارزه با استکبار و تضعیف روز به روز اسرائیل نشان دهنده آینده روشن قدس است و انتفاضه جدید ان شاالله انتفاضه پیروزی خواهد بود.

مبارزه با تکفیر مبارزه عمومی ملت های عراق و سوریه است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون آینده سیاسی جریان مقاومت در کشورهای عراق و سوریه ابراز کرد: مبارزه با داعش و تکفیری ها مبارزه عمومی ملت سوریه و عراق بوده و تنها اختصاص به شیعیان نداشته و اقشار گوناگون در آن حضور داشته اند، قطعاً شرکت کنندگان در دفاع و جهاد که تلاش های شبانه روزی داشته اند و شهدا و جانبازان فراوانی را نثار آزادی این دو کشور کرده اند، به فراموشی سپرده نمی شوند.

نقش پیروزی مقاومت در وحدت امت اسلامی؛ موضوع سیزدهمین کنگره علمای منطقه

نماینده ولی فقیه در سوریه از برگزاری سیزدهمین کنگره علمای منطقه با موضوع نقش پیروزی مقاومت در وحدت امت اسلامی خبر داد و گفت: از 14 سال پیش بنای خیر گردهمایی عالمان مسلمان داخل و خارج از کشور سوریه گذاشته شد و امسال سیزدهمین دوره آن با موضوع پیروزی مقاومت و آثار آن در وحدت امت اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حقیقت علما همانند سلطان فرهنگی مناطق مختلف هستند و اگر این سلاطین عوض شوند، زمانه عوض می شود، در نتیجه اگر بتوانیم از ظرفیت علما در زمینه وحدت استفاده کنیم نتایج مهمی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری تأکید کرد: این همایش با همکاری وزارت اوقاف و برخی از دانشگاه های سوریه و با حضور علمایی از لبنان، ایران و عراق در کنار علمای سوریه برگزار می شود.

مقاومت، راه صدور انقلاب

نماینده ولی فقیه در سوریه در ادامه با تأکید بر اینکه مقاومت راه صدور انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مسأله مقاومت یکی از مسائل مهمی است که برای صدور انقلاب به ما کمک کرده است و اقتدار نظام اسلامی و نفوذ آن با ترویج فکر مقاومت که تفکری قرآنی و اسلامی است صورت گرفته است.

وی افزود: در ابتدای بحران سوریه برخی از افراد تصور می کردند که کار سوریه تمام است اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید از حرم و از فکر مقاومت دفاع کرد و آن چیزی که سبب شد مقاومت نتیجه بدهد این بود که ایشان مؤمن به تحقق وعده الهی بودند.

نماینده ولی فقیه در سوریه تأکید کرد: تقوای رهبر انقلاب و اعتقادشان به نصرت الهی سبب شد که بن بستی که در نگاه برخی افراد در موضوع سوریه وجود داشت، برای ایشان وجود نداشته باشد و همین موضوععاملی شد تا مردم و مجاهدان بایستند و مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در پایان خاطرنشان کرد: ما حق مقام معظم رهبری را به خوبی ادا نمی کنیم و امیدواریم همانطور که با القای فکر ایشان، وحدت در جبهه مقاومت ایجاد شود، در داخل نظام نیز این وحدت به وجود بیاید./872/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات