۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۵۷۰
استاد حوزه علمیه همدان:

مبلغان از فرصت های فضای مجازی غافل نشوند

حجت الاسلام دوست محمدی گفت: طلاب و روحانیان باید به صورت جهادی و آتش به اختیار برای ترویج مبانی دینی و فرهنگی جامعه فعالیت کنند و با استفاده از فرصت های فضای مجازی، به تبلیغ دین الهی بپردازند.
حجت الاسلام هادی دوست محمدی استاد حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام هادی دوست محمدی استان حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت مردم سالاری دینی بیان داشت: مردم سالاری دینی یکی از اهداف رهبر کبیر انقلاب از تاسیس انقلاب اسلامی بوده و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز بر این مساله تاکید ویژه ای داشته و دارند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با بیان مساله آتش به اختیار تلنگری به جامعه زدند که اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی ایران بر مردم سالاری دینی بنا شده است.

استاد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) اظهار داشت: آتش به اختیار بدین معنا است که تمامی بخش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم بنیان و جهادی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات داخلی و بحران هایی همچون زلزله متوجه می شویم که اگر مردم در مسایل کشور ورود مستقیم نداشته باشند به تحقیق کشور فلج خواهد شد، به همین سبب مساله فرهنگ کشور نیز باید مردمی و جهادی حل شود.

حجت اسلام دوست محمدی ابراز داشت: در حال حاضر تهدید های فضای مجازی به قدری زیاد شده که اگر عمل نیروهای انقلابی و مبلغان در این عرصه نباشد نیروهای دولتی کاری از پیش نخواهند برد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر مساله فرهنگ در کشور وظیفه اصلی مبلغان به شمار می رود، گفت: حوزه های علمیه و مبلغان باید در مسایل فرهنگی همچون بررسی نشریات، کتاب ها و نظارت به مسایل فرهنگی جامعه ورود داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید به صورت جهادی و آتش به اختیار در ترویج مبانی دینی و فرهنگی جامعه فعالیت کنند و با استفاده از فرصت های فضای مجازی به تبلیغ دین الهی بپردازند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت نظارت حوزیان بر امر فرهنگ در کشور ابراز داشت: به نظر من اگر فرهنگ نظارت و سیاست دینی از حکومت گرفته شود به تحقیق آن حکومت دینی نخواهد بود./979/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات