۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۴۵۰۳۳

پذیرش طلبه برای سطوح عالی حوزه علمیه بناب آغاز شد

حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در چهار رشته فقه و قضا(سطح ۲)، کلام اسلامی(سطح ۲)، کلام مقارن(سطح ۳) و مدرسی فقه و اصول(سطح ۳) طلبه می‌پذیرد.
حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام رسول حسن‌زاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از آغاز نام‌نویسی برای آزمون تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی مؤسسه تخصصی حوزه علمیه بناب خبر داد و اظهار داشت: آزمون همزمان با مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که مؤسسه تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در چهار رشته فقه و قضا(سطح ۲)، کلام اسلامی (سطح ۲)، کلام مقارن (سطح ۳) و مدرسی فقه و اصول (سطح ۳) با ظرفیت ۱۵ نفر در هر رشته دانش پژوه می پذیرد، گفت: نام‌نویسی به صورت اینترنتی از روز گذشته آغاز و تا هشتم دی ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به این‌که آزمون تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی حوزه علمیه بناب همزمان با سراسر کشور صبح روز جمعه پانزدهم دی ماه برگزار می شود، افزود: عموم علاقه‌مندان می توانند برای نام‌نویسی با ورود به سایت مدیریت مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی به آدرس MT.ISMC.IR اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نشست مدیریت و معاونان حوزه علمیه بناب با مسؤولان جلسات گروهی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه هم‌اندیشی حاضران ضمن بهره‌مندی از رهنمودهای آیت الله بنابی، با ارائه گزارشی از جلسات گروهی خود، انتقادات و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

وی با بیان این‌که جلسات گروه های علمی حوزه علمیه بناب طی دو روز در جلساتی مجزا و در چهار گروه علمی علوم قرآن و حدیث، فقه و اصول، کلام و علوم عقلی و ادبیات برگزار شد، افزود: در این جلسات که با حضور مدیر حوزه علمیه بناب همراه بود، آیین نامه های گروه های علمی تدوین و تبیین شد.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به این‌که هدف از تشکیل گروه‌های علمی ارتقای سطح دانش طلاب است، خاطرنشان کرد: وظیفه گروه‌های علمی پیگیری نیازها و درخواست های آموزشی و پژوهشی در خصوص رفع مشکلات علمی و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای بهینه سازی بخش آموزش و پژوهش است.

وی با بیان این‌که حجت الاسلام تاج الدین مسؤول کلام و علوم عقلی، حجت الاسلام آتش زر مسؤول گروه فقه و اصول، حجت الاسلام رضوی مسؤول علوم قرآن و حدیث و حجت الاسلام سلطانی به عنوان مسؤول گروه ادبیات فعالیت دارند، گفت: حلقه های علمی و معرفتی نیز در کنار فعالیت این گروه‌ها برپا می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات