۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۵۱۴۱
آیت الله رجبی:

حماسه ۹ دی از مظاهر اقتدار و بصیرت ملت است

عضو جامعه مدرسین با اشاره به نقش حماسه ۹ دی در صیانت از انقلاب گفت: حماسه ۹ دی یکی از مظاهر اقتدار و بصیرت ملت ما و صیانت از انقلاب و آرمان های انقلاب بود.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش حماسه 9 دی در صیانت از انقلاب عنوان کرد: حماسه 9 دی یکی از مظاهر اقتدار و بصیرت ملت ما و صیانت از انقلاب و آرمان های انقلاب بود.

وی افزود: توطئه ای که دشمن مدت ها برنامه ریزی و طراحی کرده و امید بسته بود که با این توطئه نظام را دچار براندازی کند، بحمدالله با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و با هوشیاری و بصیرت بالای ملت، مردم توطئه را شناخته و به موقع وارد صحنه شدند و این توطئه را خنثی کردند و بار دیگر نظام و انقلاب ما جان تازه ای گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شاید اگر این توطئه نبود و حماسه 9 دی رخ نمی داد و جریان انقلاب به شکل طبیعی خود پیش می رفت، این نشاط و پویایی را ما در انقلاب نداشتیم.

وی حماسه 9 دی را از تدابیر الهی دانست و خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی از تدابیر الهی بود تا از این طریق دشمنان ما بفهمند که ملت ما به رغم تمام توطئه های دشمنان، بصیر و فهیم هستند و عشق مردم به رهبری با هیچ چیز دچار خدشه نمی شود و ملت ما یکپارچه اند.

آیت الله رجبی اضافه کرد: کارشناسان منصفی که در سطح جهان اظهار نظر می کنند و حتی شاید به هیچ دینی معتقد نباشند، اعتراف کردند که این تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب بود که توطئه هایی را که اگر هر کشوری دیگر با آن روبرو شود دچار فروپاشی می شد را به خوبی مدیریت کردند و این تهدید ها تبدیل به فرصت شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: حماسه 9 دی یک روز از ایام الهی است که ما همواره باید آن را بزرگ داشته و این حماسه بزرگ باید به خوبی نگاشته شود و درسی که این حماسه برای نسل آینده ما دارد باید به خوبی به آنها منتقل شود، از این ظرفیت و پتانسیلی که ملت ما در از خود نشان داد باید برای مقابله با توطئه های بعدی دشمنان اسلام استفاده شود، بحمدالله توطئه داعش نیز با رشادت همین ملت و نیروهای مقاومت و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب خنثی شد.

وی در ادامه با اشاره به لغزش برخی خواص در فتنه 88 اظهار کرد: خداوند متعال و اهل بیت(ع) شاخصی تحت عنوان ولایتمداری را را برای ما تعیین کرده اند که باید معیار کار باشد، در حقیقت شاخص هدایت در دوران غیبت ولایتمداری است و کسانی که عشق به ولایت داشتند و در مسیر بیانات و رهنمودهای ولایت حرکت کردند در این جریان دچار مشکل نشدند.

آیت الله رجبی ابراز کرد: خداوند در آخر سوره فتح نیز به شاخص دیگری اشاره کرده که جامعه با پیامبر یعنی با رهبر همراه بوده و شاخصه اصلی جامعه این است که اشداء علی الکفار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن توانست در فکر یا تدبیر آنهایی که نسبت به دشمنان اسلام و نظام اسلامی شدت لازم را نداشتند نفوذ کند و به رغم هشدارهایی که رهبری دادند که دشمن می خواهد محاسبات شما را به هم بزند، این حالت اشداء علی الکفار در این خواص وجود نداشت و دشمن را دشمن ندانسته و توطئه های آن را جدی نگرفتند که همین موضوع موجب لغزش آنها شد، اگر دشمن شناسی آنها صحیح بود و دشمن را جدی می گرفتند مطمئناً دچار لغزش نمی شدند./872/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات