۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۴۵۱۵۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران الشتر:

علم و اخلاق دو بال برای موفقیت طلبه هستند

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با بیان اینکه علم و اخلاق دو بال برای موفقیت طلبه هستند، گفت: طلاب با توجه به نقش تبلیغی و هدایت گری که دارند باید به علوم دینی و روز جامعه مسلط بوده و همواره در کنار فراگیری علوم دینی به تهذیب نفس و خودسازی بپردازند چراکه علم بدون اخلاق بی اثر است.
تهذیب نفس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اکرم قنبری، مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، صبح امروز در برگزاری نشست اخلاقی در جمع طلاب این مدرسه گفت: اخلاق مهم ترین عاملی است که همواره پیش از تحصیل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به طلاب افزود: اگر فکرمی کنید همه چیز را علم دارید، بیهوده زانوی شاگردی نزنید چراکه انسان اگر فکر کند که همه چیز می داند نمی تواند از اساتید خود چیزی فراگیرد.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با بیان اهمیت تهذیب نفس و خودسازی عنوان داشت: برای تهذیب نفس و ارتقای اخلاق بهترين كار اين هست كه فرد به اعمال و رفتار خود بنگرد و تلاش کند معایب را برطرف و محاسن را تقویت کند.

وی با اشاره به نقش تبلیغی طلاب و هدایت جامعه برای ارتقای اخلاق و معنویت اظهار داشت: برای موفقیت در این زمینه ابتدا باید اخلاق و معنویت در وجود خود را تقویت کرده و در کنار کسب علم خودسازی را فراموش نکنیم.

قنبری با بیان اینکه رسیدن به خدا نیازمند تفکر در اعمال و رفتار خود است، تأکید داشت: با حساب روزانه اعمال خود می توانیم در روز قیامت سربلند شویم و با انجام واجبات و ترک محرمات تلاش کنیم خوبی ها را در جامعه نیز نهادینه سازیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه 36اسراء مي فرمايند:«اِنَّ السَّمْعَ والبَصَرَ والفُؤاد، گوش، چشم و فؤاد، بايد گوش، چشم و مخزن اسرار محاسبه و مراقبت کنیم، ادامه داد: مراقبت از اعمال و رفتار خود امری مهم برای خودسازی و تهذیب نفس است.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با تأکید بر اینکه در زمانی که حال معنوی خوب داریم بذرهای گناه را از دل بیرون کنیم، خاطرنشان کرد: این مهم موجب جلوگیری از نفوذ شیطان در قلب و دل ما می شود./9459//۲۰۳/خ

ارسال نظرات