۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۲۸۷
حجت الاسلام قاسمیان:

تبعیت نکردن از ولایت مبارزه با طاغوت را سخت می‌کند

مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه مبارزه با طاغوت هدف قوم برگزیده خداوند است که تحت ولایت الهی انجام می‌شود، گفت: مبارزه با طاغوت زمانی سخت می‌شود که از ولایت تبعیت نشود.
حجت الاسلام قاسمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: هدف انسان باید رسیدن به بالاترین درجه کمال باشد.

وی افزود: هدف همه پیامبران تمدن سازی آن نیز براساس پروژه کلان الهی بوده است برهمین اساس اقدامات و تلاش‌های فراوانی در این راستا انجام دادند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه پیامبران یکی پس از دیگری کامل کننده هدف و مقصود پیامبر قبلی خویش بودند، ابراز کرد: در قرآن کریم زمانی بنی اسرائیل قوم برگزیده خداوند بودند تا بتوانند کلان پروژه الهی که همان ایجاد تمدن ایده آل است محقق کنند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: براساس قانون الهی اگر قومی به هر دلیلی نتواند کلان پروژه الهی را محقق کند خداوند قوم دیگری را جایگزین آن قوم برگزیده می‌کند تا امر الهی محقق شود یهودیان نیز به تصور آن که قوم برگزیده هستند فکر می‌کردند خودشان ادامه دهنده پروژه الهی خواهند بود در حالی که چنین نشد.

وی با اشاره به اینکه قوم برتر نباید اهل صلح و سازش با دشمنان الهی آن هم از روی ترس باشند، گفت: انسان نباید کار انقلابی و عمل خیر خود را به هر دلیلی باطل کند سستی و ترس در مقابل دشمن مذموم است.

حجت الاسلام قاسمیان اضافه کرد: مبارزه با طاغوت هدف قوم برگزیده خداوند است که تحت ولایت الهی انجام می‌شود و این امر برای آنان بسیار سهل و راحت خواهد بود بنابراین زمانی کارشان پیچیده و سخت می‌شود که از ولایت تبعیت نکنند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با تاکید بر اینکه صیانت از انقلاب برای هر فرد انقلابی امری لازم و ضروری است، گفت: کمک به امر ازدواج جوانان از مصادیق صیانت از انقلاب است، خداوند اگر ببیند ملتی از ولایت تبعیت نمی‌کند قوم دیگر را بر می‌گزیند بنابراین امروز تبعیت از ولایت فقیه بر همگان لازم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار انقلابی ما باید از قرآن استخراج شود چرا که کلیات مسائل مربوط به انقلاب در کتاب قرآن ذکر شده بنابراین این کتاب آسمانی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات