۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۴۵۳۱۰
آیت الله مظاهری:

پیروزی جبهه اسلام در ۸ سال دفاع مقدس، نتیجه توسل رزمندگان به اهل بیت بود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: توسل به اهل بیت(ع) بود که سبب شد جبهه اسلام در هشت سال دفاع مقدس بدون داشتن امکانات به پیروزی برسد و پیروزی حزب الله بر آمریکا و اسرائیل که در تاریخ ثبت شده است نتیجه متوسل بودن به اهل بیت(ع) است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: بالاترین مرتبه توسل، توجه دائمی داشتن به امام زمان(عج) است.

وی در ابتدا افزود: یکی از وجوه افتراق اساسی شیعه و سنی پذیرفتن توسل از سوی شیعیان و نپذیرفتن آن از سوی اهل تسنن مخصوصاً گروه های تندرویی همچون وهابی ها است؛ این وجه افتراق به اندازه ای زیاد است که شیعه توسل را از لوازم عاقبت بخیری می داند ولی سنی آن را بدعت معرفی می کند و متوسل شدن به اهل بیت(ع) را حرام می داند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که توسل به اهل بیت(ع) علامت تشیع است و شیعه را زنده نگه داشته است، اذعان کرد: توسل به اهل بیت(ع) لازم است و در حال حاضر باید به محور عالم وجود یعنی حضرت ولی عصر(عج) که واسطه بین غیب و شهود هستند، متوسل باشیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد: توسل به اهل بیت(ع) اثرات بسیار زیادی دارند؛ قرآن در آیات زیادی این توسل را مطرح کرده است و حتی در آیه ای می فرماید به واسطه اسماء حُسنی خداوند را بخوان و امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند، به ولله قسم اسماء حُسنی ما هستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اولین و بالاترین مرتبه توسل این است که توجه به خودِ ایشان را از ایشان طلب کنیم و توجه به حاجات دنیوی نداشته باشیم، چرا که هر نعمتی که از سوی خداوند به انسان ها می رسد، واسطه فیض آن در حال حاضر امام زمان(عج) هستند؛ انسان باید توجه داشته باشد، دائماً در محضر امام زمان(عج) است که اگر چنین باشد هم برای خودش و هم برای دیگران مفید واقع می شود.

وی خاطرنشان کرد: علامه مجلسی اول نقل می کند، مشرف شدم به عراق برای زیارت قبور ائمه(ع)، اولین سفرم به نجف بود ولی وقتی خواستم وارد حرم شوم، متوجه شدم لیاقت ندارم به همین سبب تصمیم گرفتم 10 روز در جوار حرم ریاضت بکشم و بعد از لیاقت پیدا کردن به حرم مشرف شوم، بعد از مدتی به من الهام شد که بدون زیارت کردن حرم امیرمؤمنان(ع) پیاده به سامرا بروم و چنین کاری کردم، وقتی به سامرا رسیدم، متوجه امام زمان(عج) شدم که در حال زیارت کردن قبور امام دهم(ع) و امام یازدهم(ع) هستند، در آن حال از خود بی خود شدم و شروع کردم به خواندن زیارت جامعه کبیره و به ایشان اشاره می کردم، امام زمان(عج) به من فرمودند، این زیارتی که خواندی زیارت خوبی است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان اضافه کرد: توسل به اهل بیت(ع) بود که سبب شد جبهه اسلام در هشت سال دفاع مقدس بدون داشتن امکانات به پیروزی برسد و پیروزی حزب الله بر آمریکا و اسرائیل که در تاریخ ثبت شده است نتیجه متوسل بودن ایشان به اهل بیت(ع) است./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات