۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۳۳۲
امام‌جمعه کرج:

حرفی نزنیم و کاری نکنیم که دشمن امیدوار شود

امام جمعه کرج گفت: عده‌ای امروز تلاش می‌کنند تا با تبلیغ و ایجاد موج هیجانات کاذب، مردم حماسه ۹ دی را فراموش کنند ولی امروز بیشتر از همیشه به هوشیاری و بصیرت نیاز است تا توطئه سازی‌ها خنثی شود.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه فرد اضلال کننده بی‌تقوا است گفت: عده‌ای برای رسیدن به مسند قدرت افرادی را گمراه و مسیر مردم را منحرف می‌کنند که این کار اضلال است چراکه باورهای مردم تغییر پیدا خواهد کرد و ایمان آن‌ها دچار تزلزل خواهد شد.

وی اظهار داشت: اضلال و خصومت شخصی نیز نوعی اضلال است چراکه باعث می‌شود مردم  نسبت به باورهایشان سست بشوند همان‌طور که مناسک سازی نیز نوعی اضلال می‌باشد.

امام‌جمعه کرج ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: این حضرت از جایگاه و عصمت بالایی برخوردار است که زیارت ایشان شفاعت انسان را به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ضمن تأکید بر اهمیت گرامیداشت روز ۹ دی بیان داشت: این روز سالگرد نمایش حضور جهاد گونه مردم از روی بصیرت و دشمن‌شناسی در دفاع از نظام و به‌روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

وی حماسه سازی مردم در ۹ دی را معجزه الهی خواند و گفت: در این روز مردم از عده‌ای خواص جامعه که نتوانستند ولایت مداری درستی داشته باشند جلو افتادند و به آنان درس مقاومت و وفاداری دادند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای با باطنی پلید، الفاظ قشنگ بکار می‌برند تا مردم را گمراه کنند اظهار داشت: این افراد امروز تلاش می‌کنند تا با تبلیغ و ایجاد موج هیجانات کاذب، مردم حماسه 9 دی را فراموش کنند ولی، امروز از همیشه به هوشیاری و بصیرت بیشتری نیاز است تا توطئه سازی‌ها خنثی شود.

مردم و مسؤولان در راستای اهداف دشمنان حرکت نکنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه این روزها روزهای حساسی برای انقلاب است تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های دشمنان برای از بین بردن انقلاب و نظام تنها یک قالب و روش نیست بلکه در انواع مختلف اقدام به ضربه زدن به کشور خواهند کرد تا شرایط را نامناسب جلوه دهند و مردم را مأیوس کنند از این رو لازم است مردم و مسؤولان مراقب باشند تا کاری نکنند و حرفی نزنند که دشمن امیدوار شود.

وی ادامه داد: عده‌ای نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند و در تلاش هستند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهند و شروع به سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با انتقاد از این افراد گفت: امروز رشته هسته‌ای را از دانشگاه‌های کشور حذف کرده‌اند، رشته‌ای که به درد مردم می‌خورد و در این راه چه شهدایی که هستی خود را فداکرده اند و این حذف،کار پسندیده‌ای نیست.

مسؤولان در حوزه اقتصادی به خودشان بیایند

امام جمعه کرج با اشاره به وضعیت کنونی نامناسب اقتصاد کشور بیان داشت: با توجه به توصیه‌های گفته‌شده در مورد اقتصاد، لطفاً کمی به خودتان بیاید چراکه مردم سؤال دارند که چه می‌کنید و قطعاً در رابطه با اقتصاد همین نوع عملکرد است که سبب ایجاد شائبه می‌شود.

وی همچنین گفت: بر اساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت‌ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از سه هزار و ۷۵ تن فراورده‌های غذایی برای سگ و گربه از کشورهای دیگر واردشده که این جای تعجب و سؤال دارد.

حضور مردم در حماسه ۹ دی دهان فتنه‌گران را بست

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه حماسه ۹ دی دستاوردهای فراوانی داشت ابراز کرد: یکی از دستاوردهای این روز مشخص شدن حق از باطل بود و چهره‌های واقعی افراد را نشان داد که در جریان فتنه نتوانستند از شاخصه‌های خط امام مثل قانون‌مداری و فاصله گرفتن از دشمن پیروی کنند.

امام جمعه کرج یادآور شد: عده‌ای تلاش می‌کنند که مردم حماسه ۹ دی را فراموش کنند و در این راستا تبلیغ می‌کنند، موج هیجانات کاذب ایجاد می‌کنند اما باید بدانند که مردم بصیر و انقلابی ما مثل همیشه درصحنه حضور دارند و اجازه جولان به فتنه گران را نخواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه با حضور مردم در روز حماسه ۹ دی دهان فتنه گران بسته خواهند شد بیان داشت: این روزها بصیرت بیشتری نیاز است چراکه وحدت و بصیرت مردم در نهم دی‌ماه فتنه‌های دشمنان ایران و انقلاب را خنثی می‌کند و به جهانیان نشان می دهد که هرگز این ملت حاضر به عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلابی و دینی خود نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: با وجود اینکه می‌شود برای مردم اشتغال و رفاه ایجاد کرد اما عده‌ای جوری عمل می‌کنند که نارضایتی ایجاد کنند و قطعاً بیگانگان از هر مخالفتی استقبال می‌کنند، باید تلاش کنیم تا آب به آسیاب دشمن نریزیم.

امام جمعه کرج یادآور شد: به دشمنان ملت ایران به‌خصوص آمریکا و انگلیس و همه عوامل داخلی آن‌ها می‌گوییم که مردم تا آخرین نفس از انقلاب و خون‌های ریخته شده به‌پای انقلاب دفاع خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به نزول زلزله خاطرنشان کرد: در بلایای طبیعی مثل زلزله و نبود باران، مسأله دعا کردن را نباید از یاد برد و باید در مناطق مختلف شهر مراسم دعا و تضرع برای دفع بلایای طبیعی برگزار کرد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات