۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۵۳۵۲
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تقید به نماز شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که نماز رأس واجبات است،شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت را تقید به این فریضه دانست.
سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلم والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسمی که به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به این که در روایات برای مردم قم ویژگی های زیادی بیان شده است، گفت: در روایات آمده است که خداوند فتنه و بلا را از این دیار دور کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم وجه تسمیه قم را ای نگونه توصیف کرد: در روایات آمده است که اهل قم به دور امام زمان(عج) جمع شده و با ایشان قیام می کنند و در این حرکت ثابت قدم هستند.

وی ادامه داد: امروزه ضروری است جوانان نسبت به اخلاق مداری، رعایت ادب و سایر فضائل اخلاقی اهتمام ورزند تا همواره آماده ظهور مهدوی بوده و از فتنه ها دور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: امتثال مستمر به فرهنگ تربیتی اهل بیت(ع) و مشرف شدن به زیارت اهل بیت(ع) سبب می شود شیطان نتواند بر انسان مسلط شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که محبت اهل بیت(ع) تنها محدود به ابراز ارادت زبانی نمی شود، ابراز داشت: باید با همه وجود خودمان اوامر و نواهی ایشان را عملی کنیم.

وی افزود: اگر کسی می خواهد قدرت ترک گناه پیدا کند باید نسبت به واجبات دینی مقید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان با بیان این که نماز رأس واجبات است، شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت را تقید به نماز دانست و عنوان کرد: باید نسبت به نماز مقید باشیم وگرنه از معنویت فاصله می گیریم و عاقبت به شر خواهیم شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات