۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۵۶۰۲
معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

دشمن فتنه ۸۸ را از پیش طراحی کرده بود

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: بصیرت از مباحث بسیار مهمی است که در فرهنگ و معارف اسلامی بر آن تأکید فراوان شده است و نهم دی نماد بصیرت ملت ایران است.
حجت‌الاسلام سید احمد تقوی معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد تقوی در تجمع بزرگ و انقلابی حماسه 9 دی که در مسجد غدیریه شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار شد با اشاره به اهمیت بصیرت در جامعه اسلامی اظهار داشت: برای هر امتی روزهایی وجود دارد که بنا به دلایلی مهم برشمرده می‌شود و نهم دی 88 که ملت غیور ایران به دفاع از نظام و انقلاب اسلامی برخاستند، به‌روز بصیرت نام‌گذاری شده و دارای اهمیت بسیار است.

وی افزود: یکی از عمده مسائلی که در فرهنگ و معارف اسلامی به آن تأکید فراوان شده است مسأله بصیرت و شناخت آن است، چیزی که می تواند امتهای جامعه اسلامی را از مکر فتنه گران نجات دهد.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یادآور شد: امیرالمؤمنین (ع) در حدیثی فرمودند: "اساس دین بر معرفت و بصیرت تشکیل‌شده است" و این همان مهر تائید اهمیت بصیرت در دین مبین اسلام است.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: در انقلاب اسلامی کشور ما، زمانی که امام خمینی (ره) در سال 42 قیام کرد و نهضت خود را آغاز نمود، بسیاری از افراد به ایشان خرده گرفتند و وی را تنها گذاشتند ولی از آنجا که خداوند با جبهه حق است، پیروزی را نصیب نهضت اسلامی و خداجوی این مرد راه حقیقت کرد.  

وی افزود: ایشان اهل بصیرت بودند و با بصیرت بخشی و روشنگری به مردم جامعه، حکومتی تشکیل دادند که بعد از حکومت امام علی (ع) نمونه‌ای ندارد.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به توطئه‌های دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی در همان ابتدای کار، اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده اسلام نمی توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و از بدو انقلاب تلاش کردند تا توطئه‌های گوناگون این انقلاب را از پای درآورد اما موفق نشدند و هرگز هم نخواهند شد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مستکبران جهانی با همراهی 80 کشور هم نتوانستند حکومت و انقلابی که امام راحل رهبری آن را بر عهده داشت در زمان جنگ شکست دهند گفت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، زمانی که متوجه شدند توان مقابله با خط و نهضت امام خمینی (ره) را ندارند، صبر کردند تا پس از رحلت ایشان به انقلاب ضربه بزنند اما وجود رهبر معظم انقلاب با تدابیر و رهبری های بی نظیر خود همه توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فتنه 88 طراحی از پیش تعیین شده دشمن بود، تصریح کرد: آشوبهای خیابانی فتنه گران در سال 88، از سوی مثلث استکبار یعنی، اسرائیل، آمریکا و انگلیس طراحی‌شده بود که لایه‌های داخلی و خارجی و همین‌طور لایه‌های علنی و پنهان بسیاری داشت.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: خوشبختانه مردم عزیزمان در نهم دی سال 88، به اهداف شوم دشمن پی برده و متوجه شدند که آن ماجراها تنها یک دعوای انتخاباتی ساده نیست، برای همین به میدان آمدند و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام تقوی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین مردم متوجه شدند که دشمن با راه‌اندازی آن فتنه از قبل طراحی‌شده، قصد اسلام زدایی و قداست زدایی از اعتقادات ایرانیان مسلمان را دارد که بر همین اساس، اقشار مختلف جامعه برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی به میدان آمده و حماسه خلق کردند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات