۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۶۲۷
آیت الله مصباح یزدی:

کوتاهی متولیان فرهنگی سبب فاصله گرفتن مردم از معارف می شود

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به شعارهای ضد اسلامی که برخی از جریان های ضد انقلاب بیان می کنند، گفت: این شعارها نشانگر آن است که این افراد به سبب تبلیغات دشمن و کوتاهی متولیان فرهنگی از معارف ناب اسلامی فاصله گرفته اند.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در دومین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم که در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد این کنگره گفت: در طول گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی کارهای بسیار ارزشمندی در جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت انجام گرفته است، اما هنوز هم باید بدان پرداخته شود تا دشمن نتواند با لجن پراکنی و ایجاد شبهه، جوانان را منحرف کند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دشمنان همواره در زمینه جهاد و شهادت شبهات اعتقادی مطرح می کنند، اظهار داشت: در زمینه پاسخگویی به این شبهات کتب بسیار خوبی منتشر شده است، اما چون دائماً شبهات تکرار می شود باید گروه هایی تشکیل شود که در سطوح مختلف تحقیق کنند و به اندازه اقتضای مخاطبان مطالب ارائه دهند.

وی با بیان اینکه طبق آماری که داده می شود، تعداد شهدای روحانی نسبت به سایر شهدا بیشتر است، عنوان کرد: حضور روحانیون در عرصه جنگ از یک جهت دهان یاوه گویان را می بست و از سوی دیگر عامل تشویق سایر مردم برای شرکت در جبهه های حق علیه باطل بود.

آیت الله مصباح یزدی به آیه شریفه «الذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین واجعلنا للمتقین اماماً» بیان کرد: این آیه شامل همه بندگان ممتاز خداوند می شود؛ در حقیقت خداوند با این آیه شریفه می خواهد به بشریت بفهماند که تربیت قرآنی بدین شکل است که شخص در امور معنوی تنها به فکر خود نباشد، بلکه خیرخواه دیگران نیز باشد.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه روحانیان نقش پیامبراکرم(ص) را در مرتبه نازل تر انجام می دهند، ابراز داشت: کسی که در کسوت روحانیت در آمد وظیفه دارد مردم را با اسلام ناب آشنا کرده و در این راه از هیچگونه تلاشی فروگذار نکند.

وی با تأکید بر اینکه در روایات آمده است «مردم را با عمل خود به فضائل اخلاقی دعوت کنید»، افزود: شهدای روحانیت غیر از اینکه خودشان به شهادت رسیدند، عملشان نیز برای دیگران الگو بود.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه به شعارهای ضد اسلامی که برخی از جریان های ضد انقلاب در سطح جامعه بیان می کنند، اشاره کرد و گفت: سردادن شعارهایی همانند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» نشانگر این است که این افراد به سبب تبلیغات دشمن و کوتاهی متولیان فرهنگی از معارف ناب اسلامی فاصله دارند؛ جهاد باید برای «کلمة الله» باشد و انسان به پای این ارزش والا جان دهد.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان یادآور شد: کاری که امروزه روحانیت باید انجام بدهد این است که حقیقت فرهنگ جهاد و شهادت را برای جامعه تبیین کند تا مردم از خاک به افلاک راه پیدا کنند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات