۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۷۴۴
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

قرآن کریم مظهر و پناهگاه امن الهی است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با تاکید بر اینکه قرآن کریم مظهر و پناهگاه امن الهی است، گفت: انسانی که سپر و سنگر قرآنی ندارد به طور قطع در برابر شیطان شکست خواهد خورد؛ قرآن کریم علم الله است.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته در جلسه شرح تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) از خداوند متعال می‌خواهد که در تاریکی شب‌ها قرآن را مونس ایشان قرار دهد.

وی افزود: شب در فرهنگ قرآنی و اسلامی نسبت ویژه‌ای با تفکر و اسرار و رموز عالم هستی دارد و بهترین فرصت برای ارتباط با خداوند است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه بهره مندی از شب بهترین پشتوانه برای فعالیت‌های روزانه انسان به شمار می‌رود، ابراز کرد: نابودی انسان در فعالیت‌های روزانه بدون وجود پشتوانه شبانه حتمی و قطعی خواهد بود، رشد جان و روح  انسان در شب میسر می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه انس بیانگر آرامش و ارتباط نزدیک انسان با خداوند متعال است، اظهار داشت: وحشت ترکیبی از ترس و آشفتگی است که در مقابل انس قرار دارد؛ بنابراین تاریکی شب برای برخی وحشت آور اما برای بعض دیگر به سبب انسی که با خداوند متعال دارند مایه آرامش و ثبات قلبی می‌شود.

وی ادامه داد: اولیای الهی و بزرگان دین بخشی از شب را به انس با قرآن کریم اختصاص می‌دادند، انس با قرآن کریم درهای ملکوت را به روی انسان باز می‌کند چرا که همه اسرار آفرینش در قرآن کریم نهفته است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با استناد به کلام امام سجاد(ع) که فرمودند: بارالها؛ به وسیله قرآن مرا از تحریک و وسوسه شیطان محافظت کن، گفت: انسان از ترس اندیشه‌های آلوده و اعمال ناشایست که ثمره وساوس و حملات شیطان است تنها باید به خداوند پناه ببرد تا گرفتار دسیسه‌های شیطانی نشود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه قرآن کریم مظهر پناهگاه امن الهی است، عنوان کرد: انسانی که سپر و سنگر قرآنی ندارد به طور قطع در برابر شیطان شکست خواهد خورد؛ قرآن کریم علم الله است.

وی با اشاره به اینکه عمل انسان برآمده از خرد و تفکر اوست، اظهار داشت: اگر خرد و تفکر انسان قرآنی باشد عمل او نیز قرآنی می‌شود بنابراین همه ابعاد انسان باید قرآنی شود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات