۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۴۶۰۲۸
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی تجلیل شدند

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی(ره) و نیز رونمایی از برخی از تازه ترین آثار علمی و پژوهشی این مؤسسه با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه امام خمینی(ره) و نیز رونمایی از برخی از تازه ترین آثار علمی و پژوهشی این موسسه با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، به ارائه گزارشی درباره فعالیت های معاونت پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) در یک سال گذشته پرداخت و گفت: با وجود محدودیت های بودجه ای که در سال 96 با آنها روبه رو بوده و هستیم، در برخی قسمت ها از جمله کتب علمی و پژوهشی و نیز طرح های پژوهشی، رشد قابل توجهی داشته ایم.

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) عملکرد مناسب شورای برنامه ریزی را علت رشد مباحث پژوهشی این مؤسسه در سال 96 دانست و اظهار داشت: اینکه طرح های پژوهشی در دست اقدام نسبت به سال گذشته کم تر شده است، نشانگر آن است که این مؤسسه در امر آماده سازی و انتشار پژوهش ها بسیار چابک تر عمل می کند.

وی با اشاره به این که 15 کارگروه پژوهشی در موسسه امام خمینی (ره) وجود دارد، عنوان کرد: در سال 96، حدود 15 کرسی ترویجی ، 57  نشست علمی و نیز 13  همایش به همت و مشارکت معاونت پژوهش در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد که البته در برخی از آن ها نهادها و ارگان های حوزوی و غیر حوزوی نیز مشارکت داشتند.

حجت الاسلام سقای بی ریا به بیان برخی از کتب منتشر شده به همت معاونت پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: کتاب هایی همچون رهیافت ها و رهاوردها، دانشنامه اخلاق کاربردی، درآمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری، عصر ظهور، مرجعیت سیاست در عصر غیبت، شاخص آزادی سیاسی، اصول نظریه پردازی در علوم اسلامی، عرفان اسلامی در متون عالمان شیعی و غیره از جمله کتاب هایی است که با تلاش معاونت پژوهش این مؤسسه منتشرشده است.

گفتنی است، در این همایش از حجت الاسلام محمد حسین زاده یزدی، نویسنده کتاب های  پارادایم افسانه و یا واقیعت؟، روش تحقیق و روش شناسی پژوهش در معرفت شناسی، معرفت، چیستی، امکان و عقلانیت که نرم افزار آثار وی نیز از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه شده است، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این همایش از حجت الاسلام عبدالرحیم اخلاقی نویسنده کتاب نگاهی به جامعه و سازمان های عصر ظهور؛ ویژگی ها و پیش فرض ها، حجت الاسلام رضا پارچه باف نویسنده کتاب سیره تربیتی اخلاقی پیامبر در مواجهه با خطاکاران، حجت الاسلام محمدتقی کریمی نویسنده کتاب در آمدی بر شاخص عدالت در الگوی پیشرفت اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر سیدانی نویسنده کتاب در آمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام علی نقی ذبیحی زاده نویسنده جلد پنجم مرجعیت سیاست در عصر غیبت، حجت الاسلام سید محمدمهدی نبویان نویسنده کتاب وحدت وجود از دیدگاه سه حکیم صدرالمتألهین شیرازی، علامه طباطبایی و حکیم آگاه علی مدرس و آقای عبدالله رجبی نویسنده شاخص آزادی سیاسی در الگوی پیشرفت اسلامی تجلیل شد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از کتاب های نگاهی به جامعه و سازمان های عصر ظهور؛ ویژگی ها و پیش فرض ها، سیره تربیتی اخلاقی پیامبر در مواجهه با خطاکاران، در آمدی بر شاخص عدالت در الگوی پیشرفت اسلامی، در آمدی بر فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری، جلد پنجم مرجعیت سیاست در عصر غیبت، وحدت وجود از دیدگاه سه حکیم صدرالمتألهین شیرازی، علامه طباطبایی و حکیم آگاه علی مدرس و شاخص آزادی سیاسی در الگوی پیشرفت اسلامی، پارادایم افسانه و یا واقیعت؟، روش تحقیق و روش شناسی پژوهش در معرفت شناسی، معرفت، چیستی، امکان و عقلانیت و نرم افزار آثار حجت الاسلام حسین زاده توسط آیت الله مصباح یزدی رونمایی شد./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات