۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۶۰۹۹
نائب رییس مجلس:

مشارکت مردم در رویداد تبریز ۲۰۱۸ ضرورت دارد

پزشکیان گفت: در جریان تدوین برنامه های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ ابتدا دل را به کمک مرکزنشینان دوخته بودیم، فکر کردیم خبری است، ولی همچنان با وعده‌ها روبه‌رو شدیم.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در مراسم آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ آغاز یک جریان است.

وی ادامه داد: اگر قرار است پایتختی به تمام معنا از لحاظ گردشگری جهان اسلام داشته باشیم، باید همه شئون این امر رعایت شود، در حقیقت برای ساخت پایتخت گردشگری جهان اسلام باید متکی به خود باشیم و منتظر کمک از جایی نباشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که ۶۵۰ سال پیش در ربع رشیدی هفت زبان آموزش داده می‌شد و علم را به تمام نقاط منطقه گسترش داده بود، تصریح کرد: برای برگشتن به ربع‌رشیدی ۶۵۰ سال پیش، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس دانشگاه سه زبانه را داد، اما باز قابل قیاس با ربع‌رشیدی نیست.

نائب رییس مجلس با بیان این‌که ۹۹ درصد مدیران نگاه فرآیندی ۶۵۰ سال پیش را ندارند، افزود: در جریان تدوین برنامه های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ ابتدا دل را به کمک مرکزنشینان دوخته بودیم، فکر کردیم خبری است، ولی همچنان با وعده‌ها روبه‌رو شدیم، اما تجربه نشان داد باید به خود برگردیم. 

پزشکیان خواستار مشارکت اقشار مختلف مردم در رویداد تبریز 2018 شد و گفت: اگر امیدوار به کمک دیگران باشیم، نمی‌توان کاری کرد، ما می‌توانیم بهترین باشیم و پایتختی بسازیم که در منطقه نمونه باشد و امروز دقیقا آغاز همان هدف است.

همچنین ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در سخنانی تبریز را نگین تابناک مشرق زمین، نخستین پایتخت گردشگری جهان، خاستگاه مشروطیت، مهد انقلاب، شهر علامه‌ها، سرداران شهید، شهر شعر و ادب و کانون تجارت در ادوار گذشته معرفی کرد و گفت: تبریز پیشگامی خود در عرصه‌های مختلف را به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به این‌که این شهر دارای بزرگ‌ترین بازار مسقف و آجری جهان است که بیش از یک کیلومتر طول داردف افزود: هنرمندان خوش‌ذوق تبریز همیشه عاشقانه طرح‌های بهشتی ارائه داده‌اند تا فاتح تمام عیار هنرهای جهان باشند.

شهردار تبریز با اشاره به وقف‌نامه ربع رشیدی خاطرنشان کرد: همه داشته‌های تاریخی این شهر در کنار موقعیت جغرافیای و طبیعت زیبای دست به دست هم داده تا تبریز شاخص بالای در گردشگری کسب کند، امیدواریم در جریان این رویداد بین المللی میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات