۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۴۶۳۱۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

تنوع قومیت در البرز نقطه قوت استان محسوب می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اقوام و قومیت‌های گوناگونی در استان البرز حضور دارند که به‌نوعی نقطه قوت استان محسوب می‌شود.
ناصر مقدم  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر مقدم امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در سالن سیروس صابر کرج برگزار شد، گفت: خدمت تمام حضار گرامی، مسؤولان استان البرز و اصحاب مطبوعات و رسانه خیرمقدم عرض کرده و از حضور در جمع شما عزیزان ابراز خرسندی می‌کنم.

وی اظهار داشت: اقوام و قومیت‌های گوناگونی در استان البرز حضور دارند که 50 درصد از جمعیت استان، فارسی‌زبان و بیش از 30 درصد آن، ترک‌زبان هستند و از سایر اقوام نیز در این استان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: این موضوع، نقطه قوت استان محسوب می‌شود و دقت به این امر و تقویت موارد موجود ضروری است زیرا قومیت‌ها در جامعه، حاصل نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران هستند.

مقدم بیان داشت: از سال آینده، جشنواره اقوام ایرانی با یاری همگان جهت تربیت اقوام و قومیت‌ها در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به سبقه کاری اینجانب در استان زنجان، از روحیه همکاری و تعامل با رسانه‌ها، هنرمندان و افراد صاحب‌نظر در جامعه فرهنگ و هنر برخوردار هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: بهره‌گیری از حضور و نقطه نظرات هم استانی‌ها و مسؤولان البرزی در کارگروه‌های تخصصی فرهنگ و هنر انجام خواهد شد و نظرات بیان‌شده در چهارچوب ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی، جامه عمل خواهد پوشید.

مقدم مطرح کرد: با توجه به این موضوع که همه ما تابع قانون هستیم، از شما خواهشمندم ایده‌ها و نظرات خود را بیان کرده تا ما آن‌ها را به عمل تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت از تمامی تشکل‌های قانونی در حوزه فرهنگ و هنر از سوی اینجانب در استان زنجان اثبات گردید و در البرز نیز این حمایت صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ساخت و ثبت خانه هنرمندان و ثبت انجمن‌ها در استان زنجان انجام شد و در استان البرز نیز باید ثبت انجمن‌ها، قانونی کردن و حمایت از آن‌ها صورت پذیرد.

مقدم تشریح کرد: زنجان جزء اولین استان‌هایی بود که در آن، واگذاری فعالیت‌ها به دیگر بخش‌های دولتی، تشکل‌ها و هنرمندان انجام گرفت.

وی گفت: تشویق، انتقادپذیری و بهره‌گیری از نظرات سایرین از خصوصیات بنده است و پیاده‌سازی اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی و همکاری صاحب‌نظران و استفاده از نظرات آنان برای بنده دارای اهمیت بسیاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان داشت: امید آن می‌رود با مشارکت، همدلی و همفکری هم استانی‌ها و مسؤولان بتوانیم جهت ایجاد وحدت و همدلی در مسیر فرهنگ و هنر گام برداریم./۹۶۹/د102/ب1

منبع: فارس

ارسال نظرات