۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۴۷۵۰۰
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

بصیرت و ولایتمداری عامل ایستادگی ملت در برابر فتنه اخیر بود

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: ملت بصیر ایران با بصیرت و غیرت خود نشان دادند فریب فتنه‌گری‌های دشمنان خارجی و داخلی را نمی‌خورند و از اسلام و ولایت دست برنمی‌دارند.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، با یادآوری حدیثی از امام علی (ع) که می‌فرماید «فی تقلب الاحوال علم جواهر الرجال» افزود: در دگرگونی‌های زندگی اجتماعی، جوهره افراد رو می‌شود و آن‌ها نمی‌توانند جوهره خود کتمان کنند و نفاق بورزند.

وی تأکید کرد: فتنه و اغتشاش در ظاهر یک نقطه‌ضعف و تهدیدی برای هر کشور است؛ اما ملت بصیر ایران با بصیرت و غیرت خود نشان دادند فریب فتنه‌گری‌های دشمنان خارجی و داخلی را نمی‌خورند و از اسلام و ولایت دست برنمی‌دارند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: ما باید در برابر این روش اتخاذ شده از سوی دشمن مقابله‌ به‌ مثل کنیم و از همان شیوه‌ای که آن‌ها برای دشمنی با ما اتخاذ کرده‌اند، برای از بین بردن فتنه‌های آن‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: استفاده از ابزار جهانی رسانه بسیار اهمیت دارد و موقعیت بسیاری مهمی در شورش‌ها و انقلاب‌ها دارد؛ زیرا رسانه هم می‌تواند فتنه ساز و هم می‌تواند انقلاب ساز باشد.

حجت‌الاسلام قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت دفاع همگانی از انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: مردم و مسؤولان جزء پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حافظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی هستند.

به گفته وی مسؤولان وظیفه شرعی و قانونی دارند تا از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند؛ زیرا دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان است.

حجت‌الاسلام قدیمی هوشیاری و بصیرت افزایی را در بین مسؤولان یک امر مهم دانست و اظهار داشت: مبادا خدای‌ناکرده در اجرای دستورات الهی غافل شویم و دشمن از این غفلت ما سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و ایران عزیز قسم‌ خورده‌اند تا از هر طریقی ما را وادار به شکست و یا عقب‌نشینی از مواضع دینی و ملی کنند، تصریح کرد: ما باید بدانیم آنچه را که امروز داریم مدیون خون ریخته شده هزاران جوان سرافراز این مهین اسلامی است و همین دشمن را عصبانی کرده است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: مبادا از رهبری جدا بشویم و برای خود خطی را ایجاد کنیم که درواقع با این کار به دشمنان اسلام و میهن کمک کرده‌ایم./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات