۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۴۸۶۰۵
حجت الاسلام والمسلمین درایتی:

اطاعت از پیامبر جلوه و تجلی عشق به خدا است

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه باید ایمان در قلب انسان باشد چرا که اگر پیامبر و خدا را انسان دوست نداشته باشد اطاعت پذیری ندارد، گفت: در واقع محبت خداوند متعال، لازمه اش اطاعت از پیامبر و امام است و از طرفی اطاعت از پیامبر(ص) جلوه و تجلی از عشق به خدا است.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین درایتی، استاد درس خارج فقه و اصول امروز در نشست تفسیر قرآن کریم در مدرسه خویی گفت: خداوند خطاب به امت می فرماید در میان شما رسول خداست که اگر پیامبر(ص) از شما اطاعت کند خودتان به مشقت می افتید و به همین دلیل پروردگار ایمان را در قلوب شما زینت داد.

وی با بیان اینکه مردم موظف هستند که از پیامبر و امام اطاعت کنند چرا که آنان دستور را از ناحیه خداوند متعال دریافت می کنند، اظهار کرد: خداوند خطاب به امت می فرماید این دستورات پیامبر به نفع شماست چرا که با وحی در ارتباط است و شما نسبت به صلاح خود آگاهی ندارید.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با اشاره به این مطلب که براساس دستور خداوند بین تصمیم شما و تصمیم پیامبر، در واقع تصمیم پیامبر به خیر و صلاح نزدیک تر است، تصریح کرد:  پیامبر در همان زمان مدام به مردم گوشزد می کردند که اگر به حرف من و علی (ع) گوش دهید من شما را به بهشت می رسانم.

وی با بیان اینکه گرفتاری امت اسلامی به خاطر روی کارآمدن بنی امیه و یزید و در نتیجه به مشقت افتادن خودم مردم است که اگر قرار باشد خداوند تابع خواسته های مردم باشد هر آنچه که در آسمان ها و زمین است فاسد و خراب می شوند، اظهار کرد:  یکی از مهمترین دلایل برآورده نشدن برخی از دعاها از سوی خداوند همین موضوع است که خواسته های انسانها در تعارض با یکدیگر است.

وی در ادامه درباره اینکه خداوند ایمان را در دل افراد قرار داده است تا آنها از پیامبر(ص) اطاعت کنند، تصریح کرد: رمز اطاعت پذیری از پیامبر عشق و علاقه و ایمان است  چرا که پیامبر و خدا را دوست دارید که اگر این ایمان در دل و قلب شما نبود اطاعت نمی کردید.

کلید اطاعت از پیامبر عشق به ایمان است

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان اینکه کلید اطاعت از پیامبر عشق به ایمان است، ابراز کرد: هرکسی علاقه و محبتش به ایمان بیشتر شود اطاعت پذیری از پیام و امام هم برای او افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه باید ایمان در قلب انسان باشد چرا که اگر پیامبر و خدا را انسان دوست نداشته باشد اطاعت پذیری ندارد، تصریح کرد: در واقع محبت خداوند متعال، لازمه اش اطاعت از پیامبر و امام است و از طرفی اطاعت از پیامبر(ص) جلوه و تجلی از عشق به خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اطاعت پذیری از امام حسین(ع) گفت: از آنجا که امام حسین(ع) خلیفه پیامبر و نماینده خداوند است اگر محبت او در قلب و دل ما باشد اطاعت نیز وجود دارد چرا که ایمان را خداوند در قلب قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند ایمان را در دل انسانها محبوب کرد، افزود: خداوند برای ایمان معنایی مختلفی تعریف کرده است و از طرفی علاقه و باور به خداوند و هر آنچه که به خدا مربوط است چرا که خداوند مبدأ و مرکز همه تعلقات انسان می شود.

استاد درس خارج فقه و اصول با اشاره به این مطلب که مرکز ایمان باور خدا است، گفت: در واقع مومن هیچ چیزی را بیش از خداوند دوست ندارد و همه دوست داشتن های او در شعاع خداوند قرار می گیرد و امام حسین(ع) دوست داشتنی است چرا که به خداوند مرتبط است.

وی با بیان اینکه ما پیامبر(ص) را هم برای خداوند دوست داریم، تصریح کرد: مومن هر چیزی را که جلوه ای از خداوند و عشق به او باشد دوست دارد و دوست داشتن افعال واجب، مسجد و نماز و بیت الله و اذان و حرم جلوه ای از ایمان است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات