۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۴۸۸۰۷
نقوی حسینی:

تأمین رضایتمندی عمومی مردم در دستور کار قوای سه گانه باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رضایت‌مندی مردم را مهم‌ترین موضوع امنیت ملی کشور دانست و از دولتمردان، مجلسی‌ها و قوه قضائیه خواست دست به دست هم دهند و رضایتمندی ملت را تأمین کنند.
نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدحسین نقوی‌حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تحلیل رویدادهای اخیر کشور پرداخت و گفت:‌ ملت ایران در برابر فتنه‌های مختلف دشمن ایستاده‌اند و همه نقشه‌ها، توطئه‌ها و اقدام‌های او را که از ابتدای انقلاب تاکنون ادامه داشته است، خنثی کرده‌اند.

وی افزود: امروز قدرت‌های پوشالی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های اروپایی در منطقه زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند سیاست‌های استعماری، استبدادی و استکباری خود را اعمال کنند از این‌رو دشمنی آنها علیه ملت، جمهوری اسلامی و منابع قدرتمند این کشور بیشتر می‌شود و روز به روز فشارها و دشمنی‌ها افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که ملت ایران در برابر فتنه‌های دشمن ایستاده‌اند و از روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تمام فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های مکرر دشمن را خنثی کرده‌اند، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی اجازه نداد یک وجب خاک این کشور را کسی تصرف کند.

وی گفت: دشمنان تمام توانشان را در حوزه فرهنگی به کار گرفته‌اند و از شبکه‌ها و رسانه‌های در اختیار ۲۴ ساعته علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران برنامه‌سازی و فضای مجازی را علیه منافع ملی کشور ما بسیج کردند، با فتنه انزوای سیاسی تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی منزوی کنند اما پایداری ملت ایران یکی پس از دیگری این فتنه‌ها را ریشه‌کن کرد.

نقوی حسینی ترور دانشمندان هسته‌ای را دیگر فتنه دشمنان عنوان کرد که فکر می کردند با این ترورها می‌توانند جلوی پیشرفت و توسعه و حرکت ملت ایران را بگیرند، اما ملت ایران، نخبگان و دانشمندان این سرزمین نشان دادند که این گونه تهدیدها و ترورها نمی‌تواند سبب توقف ملت ایران شود.

وی با اشاره به فتنه داعش که علیه جهان اسلام و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همه فرق اسلامی بود و دشمن آن را بنیانگذاری کرد که تا یک قرن جهان اسلام را درگیر مسائل داخلی خود کند، گفت: دشمن فکر می‌کرد با داعش می‌تواند در تمام کشورهای اسلامی جنگ مذهبی به راه بیندازد، این فتنه ریشه‌کن شد و این برای قدرت‌های سلطه‌گر قابل تحمل نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فتنه صهیونیست در جای خود زمین‌گیر شد و ملت ایران و تمام مسلمانان دست به دست هم دادند و در برابر این فتنه ایستادند.

وی با بیان این‌که حوادث اخیر فتنه اغتشاش بود، ابراز کرد: این فتنه دشمن فرصت‌طلبانه بود و دشمن تلاش کرد با فرصت‌طلبی از این فضا استفاده کند و فتنه جدیدی را علیه ملت ایران بنابگذارد که دیدیم با هوشیاری ملت، مقاومت مردم، خردمندی و تیزهوشی مقام معظم رهبری مثل همیشه این فتنه هم در نطفه خاموش کرد.

نقوی حسینی گفت: قدرت‌های سلطه‌گر با فرصت‌طلبی تلاش کردند از اعتراض بعضا به حق مردم بهره‌برداری ناحق کنند و از این اعتراضی که منشأ آن داخلی است یک اغتشاش ایجاد کند که آشوب و بی‌نظمی و هدف قرار دادن امنیت مردم بود بهره برداری کند.

وی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری در تحلیل دقیق خودشان اشاره کردند و محورهای اصلی این فتنه را تبیین فرمودند، در کشور نارضایتی وجود دارد، مردم گرفتار هستند و مشکلات اقتصادی داریم و رکود هنوز بر فضای اقتصادی کشور حاکم است و بیکاری و بحران اشتغال مردم را آزار می‌دهد و گرانی‌ها لجام گسیخه است و واردات بی‌رویه کمر تولید را شکسته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اشکالاتی در هدایت جامعه و دستگاه‌های مختلف وجود دارد و حضرت آقا هم به درستی به این مشکلات اشاره کردند و اعتراضات به حقی هم هست اما این اعتراضات نباید مورد فرصت‌طلبی و بهره‌برداری دشمن واقع شود.

وی با بیان این‌که فتنه اغتشاش بسیار حساس، با برنامه و طراحی شده بود و منافقان محور فعال این اعتراضات بودند، اما بار دیگر ملت ایران به صحنه آمدند و مقاومت کردند، تصریح کرد: رکود وجود دارد، بیکاری مشکل است، گرانی لجام گسیخته، تورم و واردات بی‌رویه است اما هرگز حاضر نیستیم از اصل انقلاب، نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی عبور کنیم.

نقوی حسینی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی به جان ملت ایران وابسته است و تا پای جان از آن دفاع خواهند کرد، گفت: وقتی ملت به صحنه آمدند بین اعتراض که منشأ داخلی دارد و فتنه که منشأ آن خارجی و محور آن نیز خشونت‌طلبی و به هم زدن امنیت و آشوب است، تفکیک شد و ملت ایران متوجه شد که بین اعتراض و اغتشاش تفاوت وجود دارد.

وی با بیان این‌که با ایستادگی و هوشیاری ملت و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری اغتشاش مهار شد، از همه دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و در رأس آنها ملت ایران که خودجوش به صحنه آمدند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و حتی گروه‌های معترض که گفتند ما اجازه نمی‌دهیم آنها از فرصت‌ها بهره‌برداری کنند، تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در فضای اقتصادی و زمینه‌های اعتراضی انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی و دولت و همه دستگاه‌های خدمت رسان رضایتمندی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند؛ چراکه مهم‌ترین موضوع امنیت ملی کشور رضایت‌مندی مردم است و دشمن در جهت نارضایتی مردم تلاش می‌کند.

وی گفت: عقل حکم می‌کند که ما برنامه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌هایمان بر خلاف استراتژی دشمن باشد، وقتی دشمن در جهت نارضایتی ملت حرکت می‌کند و تمام برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده که ملت ایران را تحت فشار قرار دهد تا ناراضی شوند، ما دولتمردان، مجلسی‌ها و قوه قضائیه باید دست به دست هم دهیم و رضایتمندی ملت را تأمین کنیم.

نقوی حسینی با بیان این‌که هر مسؤولی که امروز با اقدام و فعالیت خود سبب نارضایتی عمومی شود حتما در زمین دشمن بازی کرده است، تأکید کرد: رضایتمندی عمومی مردم محور امنیت ملی کشور است و همه باید تلاش کنیم، درخواست و انتظار هم داریم که همه قوا دست به دست هم دهند و برای حل این مشکلات تلاش کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را تحت فشار قرار دهد، از این‌رو کسانی که توجه به مسائل ندارند باید بدانند دشمن بین قومیت‌ها و مذاهب تفاوت قائل نمی‌شود و شیعه و سنی، ترک، کرد، عرب و لر را تفکیک نمی‌کند و همه ملت را هدف قرار داده است.

وی گفت: بودجه سال ۹۷ میدان آزمایشی است که کمیسیون‌های مجلس باید تلاش کنند بودجه‌ای را در سال ۹۷ تصویب کنند که رضایتمندی عمومی، اشتغال‌زایی، خروج از رکود و تولید ثروت محور کار قرار گیرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات