۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۸۳۷
امام‌جمعه کرج:

سکوت مسؤولان در برابر اغتشاشات اخیر اصلا قابل قبول نیست

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سکوت مسؤولان در برابر اغتشاشات اخیر اصلا قابل قبول نیست، گفت: آمریکا تاکنون تلاش بسیاری کرده است تا بتواند موج انقلاب اسلامی ایران را ریشه‌کن کند اما هرگز به موفقیت نرسیده و نخواهد رسید.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: راه نجات انسان از لغزش‌های نفسانی تقوا است چراکه تقوا دوای تمام دردهای انسانی است.

وی افزود: دی‌ماه همچون بهمن‌ماه پر از حوادث سرنوشت‌ساز و اثرگذار در تاریخ معاصر کشور ایران بوده است و باید تمام این مناسبت‌ها را گرامی بداریم.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: در پی آشوب‌های خیابانی اخیر در کشور، مردم انقلابی در روز 16 دی با حضور خود در خیابان‌ها و اعتراض به این آشوبها، سرهای توطئه گران را به سنگ زدند و اجازه پیشروی به مخالفان نظام را ندادند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به فرار شاه در روز 26 دی‌ماه، تصریح کرد: موج حرکت انقلابی مردم ریشه فساد ستم شاهی را از جا کند و نظام نوین اسلامی را در جهان پایه‌ریزی کرد و هیچ‌یک از مستکبران نتوانستند با آن مقابله کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: آمریکا تاکنون تلاش بسیاری کرده است تا بتواند موج انقلاب اسلامی ایران را ریشه‌کن کند اما هرگز به موفقیت نرسیده و نخواهد رسید و باید بداند این موج انقلابی تا ریشه‌کن کردن مستکبران به‌ویژه آمریکای جنایتکار ادامه خواهد داشت.

تهاجم فرهنگی سلاح دفاعی مستکبران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تحریف مسائل مذهبی یکی از زوایای تهاجم فرهنگی است که گاهی با آن روبه‌رو می‌شویم و همین موضوع به ایمان و اعتقاد افراد ضربه خواهد زد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: چرا برخی از افراد به‌صورت خواسته یا ناخواسته مطالب تحریفی را بیان می‌کنند تا در اعتقادات و ذهنیت مردم تأثیرگذار بگذارد.

 آیت‌الله حسینی همدانی افزود: امروزه استکبار با کمک تهاجم فرهنگی سرپا است چراکه تفکر اسلامی و انقلابی برای آن‌ها بسیار گران تمام‌شده است و برای همین با آن مقابله می کنند.

وی متذکر شد: مسئولان موظف هستند در برابر اتفاقات کشور موضع‌گیری کنند و سکوت در مقابل سخنان ساختار شکنانه و آشوب‌ها، قابل‌قبول نیست و در نوع خود تهاجم فرهنگی است.

انتقاد به بیانات و فرامین معصومین و پیامبر اکرم (ص) انحراف در دین است

وی ادامه داد: برخی در سخنرانی خود گفته‌اند می‌توانیم  پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین را نیز مورد نقد قرار دهیم و این موضع هرگز قابل‌قبول نیست و اجازه گفتن چنین سخنانی را نخواهیم داد.

امام‌جمعه کرج افزود: اعتقاد رهبر معظم انقلاب بر این است که باید انتقاد به فعالیت‌ها در سطح کشور انجام شود در همین راستا می‌توان تمام مسئولان در حال فعالیت کشور را مورد سؤال قرارداد و در رابطه با نحوه عملکرد و فعالیت‌های اجرایی، آن‌ها را بازخواست نمود.

خطیب نماز جمعه کرج انتقاد به ائمه معصوم و پیامبر اکرم (ص) را تحریف دین دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) از جانب خدا سخن گفته‌اند و اظهارنظر در این مورد کاملاً اشتباه و انحراف در دین است.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه رسول خدا (ص) مظهر تمامی اسماء الهی است، افزود: برای رضایت عده ای از گروه های سیاسی و افرادی محدود نباید هر حرفی را به زبان آورد و بهتر است مراقب سخنان خود در پشت تریبون ها باشیم و دشمنان را شاد نکنیم.

چرا حضور شخص انگلیسی خبیث در کشور رسانه‌ای نشد؟!

امام‌جمعه کرج همچنین یادآور شد: چندی پیش یک نشست با عنوان " امنیت منطقه در غرب آسیا برای رفع چالش‌های نوظهور"  برگزار شد و در این میان قرار بود در رابطه با دخالت آمریکا و اروپا در منطقه خاورمیانه و آسیا صحبت شود.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به حضور یک مقام سیاسی و خبیث انگلیسی در این نشست اشاره کرد و گفت: نام این شخص انگلیسی در میان مدعوین جلسه نبود درحالی‌که در جلسه حضور پیدا کرد و به سخنرانی و اهانت نیز پرداخت.

وی در انتقاد به دستگاه دیپلماسی کشور، اظهار داشت: متأسفانه حضور این شخص خبیث انگلیسی که حامی آشوب‌ها در ایران بوده است رسانه‌ای نشد و مخفیانه در کشور و تهران به رفت‌وآمد پرداخت، این رفتار موردنقد و خالی از اشکال نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به وجود مذاکرات جدیدی در رابطه با برجام، عنوان کرد: آقایان مواظب باشند ایران را زیر بار تعهدات جدید نبرند، همچنین وزیر امور خارجه باید اعلام کند اگر تحریم‌ها برگردد ایران یک‌لحظه هم برای خروج از برجام تردید نخواهد کرد.

صفحه اجتماعی بومی در کشور تعریف شود

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی در فضای مجازی متذکر شد: این روند دشمن، نوعی جنگ به شمار می‌ رود و طی یک آمار، 80 هزار صفحه مختلف در حال تحریف تفکر نسل جوان ایرانی است.

وی با بیان اینکه وجود فضای مجازی به نوعی نیاز کشور است، گفت: باید یک برنامه مجازی، بومی، توسط مسئولان مربوطه تعریف شود که این صفحه قابلیت انجام برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی را نیز در خود جای‌داده باشد.

به برخی از مسئولان استان البرز گوشزد شد که در چهارچوب قانون حرکت کنند

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان استان البرز تأکید کرد: فعالیتی را که مطابق قانون است درست انجام دهید و اگر شخصی را دستگاه امنیتی رد صلاحیت کرده، به کارگیری نکنید.

آیت الله حسینی همدانی افزود: نباید مسئولانی که اهل فتنه بوده و از معترضین به مال و جان مردم هستند، در سمت‌های اداری مشغول بکار نمایید، چراکه نسبت به مردم و فعالیت‌های در این زمینه تعهد ندارند.

وی در پایان با اشاره به رفتارهای نادرست در برخی از شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: اعضای شورا و شهرداران برای مردم کار کنند و از بازی‌های سیاسی دست‌بردارند چراکه به‌سرعت عمر مدیریت آن‌ها تمام خواهد شد و بدون ثمر می‌ماند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات