۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۴۸۸۴۱
امام جمعه زنجان:

فتنه زمانی به وجود می آید که حق و باطل باهم مخلوط می شود

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید مراقب فتنه ها باشیم، گفت: فتنه زمانی به وجود می‌آید که حق و باطل با هم مخلوط می‌شود.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن اظهار داشت: شاه وقتی می‌خواست از کشور خارج شود گفت که برای استراحت می‌رود اما می‌دانست که برگشتی در کار نیست.

وی به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: این انقلاب حاصل تلاش هزاران نفر از مردمی است که از ظلم و جور رژیم طاغوت به تنگ آمده بودند و شهید نواب صفوی و یارانش با به ترور انقلابی حسن‌علی منصور پایه‌های رژیم ستمشاهی را به لرزه درآوردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه شهید خلیل طهماسبی از جمله یاران شهید نواب بود که به دست رژیم شاه به شهادت رسید، ادامه داد: شهید طهماسبی از اهالی شهر کرسف در شهرستان خدابنده بود که از افتخارات مردم استان است.

وی با بیان امروز حق برای ما ولی فقیه جامع الشرایط است، اظهار داشت: باید مراقب باشیم تا زمینه فتنه در جامعه فراهم نشود چرا که در فتنه تشخیص حق و باطل سخت و مشکل خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی امر باشیم، تصریح کرد: وقتی که حق و باطل با در آمیزد و مخلوط شود، زمینه فتنه فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه باید حق و باطل را از هم تشخیص دهیم، ادامه داد: نباید در فتنه‌ها گرفتار شویم، چرا که فتنه‌ها جامعه را به تباهی می‌کشاند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 19 دی افزود: اگر در طول زمان رهبری بخواهیم 10 خطبه محکم و قراء را از ایشان نام ببریم همین سخنان ایشان در جمع مردم قم در هفته جاری است.

وی با شاره به اینکه در فتنه اخیر گروه‌ها و احزاب به ویژه آنهایی انصاف داشتند و ولایی بودند اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند، تصریح کرد: احزابی که ریشه دینی و مذهبی داشتند و جزو احزاب قدیمی بودند در این زمینه پیش قدم بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فتنه اخیر نبرد ملت با افراد ضد ملت و اسلام با ضد اسلام بود، گفت: در طول سال‌های پیش از انقلاب و در مبارزات مردم با رژیم ستمشاهی هرگز به پرچم ایران جسارت نشد، اظهار داشت: اما در حوادث اخیر پرچم کشور عزیزمان که منقش به الله اکبر توسط عده‌ای که ضد ملت ایران هستند به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه شعارها در فتنه 88 "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" بود اما در حوادث اخیر شعار فتنه گران "نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران" بود، ادامه داد: افرادی که چنین شعارهایی می‌دادند هیچ تعلق خاطری برای کشور نداشتند و باید به اینها گفت که در 8 سال دفاع مقدس کجا بودید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه داعش فقط علیه ایران و برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته و هدف آن کشورمان بود، گفت: سوریه خاکریز نخست و عراق خاکریز دوم بود تا نظام و انقلاب را از بین ببرند که به حول و قوه الهی و با تلاش دلیرمردان این خواب دشمن محقق نشد.

وی با تقدیر از مردم همیشه در صحنه استان زنجان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران ادامه داد: مردم زنجان با محوریت هیات‌های مذهبی اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان تصریح کرد: دشمن همیشگی ملت ایران، امریکا و دنبال‌های آن است که باید در مقابل آنها هوشیار و آگاه باشیم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات