۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۹۲۳
حجت الاسلام حسینی قمی:

موشک های فرهنگی صهیونیست ها خطرناک تر از موشک های نظامی است

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: موشک فرهنگی صهیونیست ها خطرناک تر از موشک های نظامی است؛ چراکه اثر موشک نامی شهادت انسان اما اثر موشک فرهنگی، ازهم پاشیده شدن خانواده ها است.
حسینی قمی حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، شامگاه شنبه در سخنرانی مذهبی بارگاه منور رضوی که هر شب در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود، به بیان نکاتی پیرامون عوامل حفظ توبه و عدم ارتکاب به گناه پرداخت.

کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کردیکی از برکات زیارت بارگاه منور امام هشتم(ع) این است که گناهکاران در این مکان زمینه توبه پیدا می کنند. انسان ها عمدتا معصوم نیستند و نیاز دارند که به درگاه الهی توبه کنند. وقتی انسان گرفتار گناه شود، یکی از مکان های مناسب برای توبه، بارگاه معصومان(ع) است.

وی با بیان این که آن چه در جریان توبه انسان گناهکار حایز اهمیت است، تلاش او برای حفظ توبه و عدم ارتکاب مجدد گناهان است، به مرور عوامل نگهداری توبه پرداخت و گفت: اولین عامل برای حفظ توبه این است که انسان زمینه گناه را حذف کند و از ایجاد مجدد آن جلوگیری کند. اگر زمینه گناه ایجاد شود انسان خود به خود در معرض گناه قرار می گیرد و به معصیت می افتد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به این که در شرایط فراهم برای انجام گناه، هیچ انسانی مصونیت از انجام گناه ندارد، خاطرنشان کرد: در کتاب جواهر الکلام نقل شده که مقدس اردبیلی که مقام علمی و معنوی بسیار بالایی داشته و سخن او خیلی مورد توجه فقهای امروز قرار دارد، به محضر امام مشرف شد. از چنین شخصیتی سؤال شد که اگر در خلوت با یک نامحرم قرار گرفتی و زمینه گناه برای تو فراهم بود، چه می کنی؟ او جرأت نکرد که بگوید آلوده به گناه نمی شوم و گفت «به خدا پناه می برم.» در نتیجه باید از ایجاد زمینه گناه جلوگیری کنیم.

شیطان برای فریب پیامبران الهی نیز برنامه ریزی کرد

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: شیطان حتی در شرایطی که پیامبر خدا، حضرت موسی(ع) در میقات بود و 40 شبانه روز میهمان ویژه پروردگار شده بود، برای فریب دادن ایشان نیز اقدام کرد. حضرت موسی(ع) به شیطان گفت «تو می دانی من در کجا هستم؟ آیا احتمال فریب دادن من را می دهی؟» شیطان گفت «و لقد طمعت فی أبیک و هو فی الجنّه» یعنی «من پدرت حضرت آدم را که در بهشت بود، فریب دادم؛ میقات که جای خود دارد.» پس گمان نکنیم اگر به زیارت امام هشتم(ع) نایل آمدیم و توبه کردیم، دیگر شیطان ما را فریب نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های گناه، خلوت با نامحرم است که اگر برای انسان به وجود بیاید، او را در معرض گناه قرار می دهد. امام صادق(ع) می فرمایند «وقتی زن و مرد نامحرمی در یک مکان خلوت کنند، سومین نفر در آن جمع، شیطان است.» حتی حکم فقها این است که اگر کسی بخواهد در جایی نماز بخواند که نامحرمی وجود دارد و شخص دیگری آن جا نیست، باید از نماز خواندن در چنین شرایطی بپرهیزد.

زندگی مجردی یکی از زمینه های بروز گناه است

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: یکی دیگر از زمینه های بروز گناه، زمانی است که انسان تنها زندگی کند. این امری بدیهی است؛ چرا که وقتی تنها باشد، انسان به فکر گناه می افتد و می تواند دور از چشم دیگران ابزار گناه را در اختیار خود قرار دهد. نمی دانم چرا برخی اصرار دارند از سبک زندگی غربی پیروی کنند و به صورت مجرد زندگی کنند. این کار بسیار بدی است که یکی از آثارش همین فراهم شدن زمینه گناه است چرا که انسان در یک جمع چندین نفره به راحتی مرتکب گناه نمی شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کرد: امام صادق(ع) به یک میهمانی دعوت شدند و وقتی متوجه شدند برای شخصی نزد سفره قصد نوشیدن شراب دارد، از سر سفره برخاستند و فرمودند «جدم فرمود لعنت خدا بر کسی که سر سفره ای بنشیند که دیگری در آن سفره شراب بخورد.» این روایت نیز نشان دهنده لزوم پرهیز از زمینه های گناه است. انسان باید پاکی خود را حفظ کند و این پاکی را همراه خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شیطان با وجود تمام شیطنتش جملات خوبی دارد که باید به آن توجه کرد. جمله ای از شیطان وجود دارد که می گوید «در خلوت انسان مؤمن با نامحرم، کسی را نمی فرستم و خودم حضور پیدا می کنم.»

شبکه های ماهواره ای موشک های فرهنگی مستکبران هستند

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و ایجاد زمینه های گناه متناسب با آن، گفت: یکی دیگر از زمینه های انجام گناه، همین ماجرای شبکه های ماهواره ای است. بدون ملاحظه و تعارف سخنم را می زنم و به ابعاد سیاسی آن کاری ندارم چرا که در بارگاه منور رضوی سخن می گویم. به امام رضا(ع) قسم که آن کسانی که نشسته اند و میلیاردها میلیارد هزینه می کنند تا این فیلم ها و برنامه ها را به منازل ما بفرستند، دشمن ما هستند. ما باید به فرزندان و جوانانمان رحم کنیم و چنین ابزاری را به منازل خود راه ندهیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: موشک فرهنگی صهیونیست ها بسیار خطرناک تر از موشک های نظامی آن هاست؛ چرا که اثر موشک نامی شهادت انسان است اما اثر موشک فرهنگی، از هم پاشیده شدن خانواده ها و ترویج فساد و فحشا در جامعه است. تعجب این است که ما در برابر موشک نظامی دشمن ایستادگی می کنیم و فریاد می زنیم اما موشک فرهنگی دشمن را خودمان خریداری کرده و به منزل می آوریم!

وی خاطرنشان کرد: برخی می گویند «ما فقط سریال های خانوادگی را از شبکه های ماهواره ای تماشا می کنیم.» در حالی که دشمن روی تمام ابعاد کارش برنامه ریزی کرده و اثرات آن پس از پایان سریال هایی که تماشا می کنیم بروز می یابد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات