۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۴۹۰۶۲
رییس بنیاد فارس المومنین:

ایمان و معرفت انسان با عمل به دستورات الهی ممکن است

رییس بنیاد فارس المومنین گفت: ایمان و معرفت انسان باید به یقین برسد که این با عمل به دستورات الهی ممکن است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارس المومنین امروز در جلسه درس اخلاق که در حسینیه آیت الله علوی تهرانی برگزار شد، گفت: یکی از عناصر ایمان روح تسلیم داشتن نسبت به ساحت مقدس الهی و فرستادگان او است.

وی با بیان اینکه جایگاه تسلیم قلب است، عنوان کرد: ایمان زمانی محقق می‌شود که به قلب رسوخ کرده باشد، در این زمینه خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرمایند تو را محزون نکند رفتار کسانی که با سرعت به سمت کفر می‌شتابند آنها به زبان اظهار ایمان دارند اما قلبا به اسلام کافر هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: ایمان آن است که به قلب رسوخ پیدا کرده و همیشگی و ثبات داشته باشد نه اینکه گاهی باشد و زمانی دیگر نباشد.

رییس بنیاد فارس المومنین بیان داشت: خداوند همه انسان‌ها را از یک حقیقت خلق کرده اما گروهی ایمان در قلب آنان مستقر شده و ثبات یافته و گروهی دیگر ایمان را به عاریه پذیرفتند، زبیر از جمله اشخاص با ایمان عاریه‌ای بود یعنی گاهی ایمان داشت و زمانی دیگر ایمان نداشت.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند هنگام رحلت پیامبر(ص) زبیر در سایه نور حرکت کرده و مدافع امیرمومنان امام علی(ع) بود اما همین انسان زمان جنگ جمل از مخالفان امیرمومنان(ع) شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز کرد: باید از خداوند بخواهیم که ایمان ما را ثابت و حفظ کند، به عنوان مثال ممکن است گاهی ترس از فقر یا مثلا زلزله سبب بی‌ایمانی شخص شود.

رییس بنیاد فارس المومنین گفت: کسانی که ایمان آورده و عمل انجام ندهند مومن نیستند آیه ۶۷ سوره نور به این امر اشاره دارد، ایمان و معرفت انسان باید به یقین برسد که این با عمل به دستورات الهی ممکن است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات