۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۵۱۳۸۴
آذری جهرمی:

استراتژي وزارت ارتباطات تقويت شبكه هاي اجتماعي بومي است

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای تقویت پیام رسان های داخلی گفت: استراتژي ما تقويت شبكه هاي اجتماعي بومي است
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدجواد آذری جهرمی وزير ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران براي موضوع مشاغل نوپا و روند قانوني شدن آنها گفت: در خصوص اين موضوع در دولت امروز تصميماتی اتخاذ شد، در مورد شكايت بدنه دولت از كسب و كارهاي نوپا هم بايد گفت كه اين موضوع در مراجع قضايي در كميته اي به مسؤوليت معاونت حقوقي رياست جمهوري و عضويت نمايندگان وزارت ارتباطات، وزارت كار و معاونت علمي رياست جمهوري بايد بررسي شود.

وي در مورد بررسي شكايت بدنه دولت ادامه داد: بعد از بررسي در كميته فوق شكايت به مراجع قضايي ارائه مي شود، در واقع اين تصميمات امروز ما مي تواند يك تضمين براي ادامه فعاليت كسب و كارهاي نوپا باشد.

وزير ارتباطات تاكيد كرد: امروز رييس جمهور با مبلغ ٥٠٠ميليارد تومان براي كسب و كارهاي نوپا در شبكه ملي اطلاعات در دوسال پيش رو موافقت كردند، براساس آنچه امروز مطرح شد قرار است منبع مذكور به طور مستقيم به بنگاه ها يا به صندوق سرمايه گذاري خطرپذير تزريق شود.

آذري جهرمي يادآور شد: در خصوص اين موضوع در دو سه هفته آينده جلسه اي بين وزارت ارتباطات و مركز ملي فضاي مجازي برگزار مي شود كه براساس آن جمع بندي نهايي صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره موضوع سند استراتژي ايران در اقتصاد ديجيتال افزود: ما اين طرح را برای در شش ماه آينده از سوي وزارت ارتباطات  دولت پيشنهاد خواهيم كرد تا در دولت مورد بررسي قرار گيرد، در واقع ما مي خواهيم براي شش ماه آينده سند اقتصاد ديجيتال را در كشور داشته باشيم، در واقع براساس اين طرح مي توانيم خدماتي كه در كشور مورد نياز است را تامين كنيم.  

وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعيت پيام رسان هاي داخلي تصريح كرد: باوجود اتفاقات كه در هفته هاي گذشته رخ داد ما توانستيم ضعف و قوت خود را در بخش هاي مختلف پيدا كنيم، در اصل در اين حوادث پيام رسان ها داخلي ارزيابي خود را نشان دادند.

آذري جهرمي خاطرنشان كرد: ما براي تقويت كردن پيام رسان هاي داخلي مصوباتي در شوراي فضاي مجازي داريم كه براساس آن به صورت مجزا تكاليف هر دستگاه مشخص شده است، وزارت ارتباطات در اين خصوص وظايف خود را به خوبي انجام داده است و الباقي وظايف را هم در كوتاه ترين زمان انجام خواهيم داد.

وي در پايان گفت: البته موضوع فقط تنظيم سند نيست بلكه تكنولوژي لازم هم بايد فراهم شود، استراتژي ما تقويت شبكه هاي اجتماعي بومي است و سعي داريم در اين زمينه با شبكه هاي خارجي مقابله كنيم و از بازار خارجي خارج شويم و براي اين دو موضوع در تلاش هستيم./۸۱۶/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات