۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۵۱۹۴۶

وزیر نفت و اعضای کمیسیون انرژی مجلس تاسیسات فاز ۱۳ پارس جنوبی را بررسی کردند

وزیر نفت به اتفاق اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی روند اجرایی فاز ۱۳ پارس جنوبی را مورد بررسی قرار دادند و بر تسریع در تکمیل آن تاکید کردند.
پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر نفت همراه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز برای بررسی وضعیت فازهای در دست اجرا در طرح توسعه میدان پارس جنوبی وارد عسلویه و کنگان شدند.

 بیژن زنگنه در بررسی فاز 13 پارس جنوبی  اظهار داشت:این فاز با تلاش متخصصان داخلی طراحی و اجرایی شده و روند اجرایی آن برای تکمیل و بهره‌‌برداری تسریع می‌شود.

وی با تاکید بر وارد مدار شدن فاز 13 پارس جنوبی بیان کرد: یک ردیف پالایشگاه این فاز با استفاده از گاز ترش دیگر فازها به تولید اولیه می‌رسد.

وزیر نفت همراه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این سفر روند اجرایی فازهای 14 و 22، 23 و 24 پارس جنوبی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم از عسلویه، در این بازدید مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به وضعیت این فاز گازی بیان کرد: طرح توسعه فاز 13  پارس جنوبی برای برداشت روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک پارس جنوبی طراحی و توسط متخصصان داخلی اجرایی شده است.

رضا معتمد، تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز متان، 2 هزار و 900 تن گاز مایع (LPG)، 2 هزار و 750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد از دیگر مزایای فاز 13 پارس جنوبی دانست و گفت: این فاز توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان، مپنا و صدرا در دست اجراست.

از 24 فاز طراحی شده برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز تاکنون به بهره برداری کامل رسیده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات