۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۰۵۷
از سوی مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

مباحث فقهی آیت‌الله بهجت جمع‌آوری می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین موسوعه شیخ بهایی و آیت الله بهجت خبر داد.
مرحوم حضرت آیت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی گزارشی از فعالیت های مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارائه کرد و گفت: هدف این مرکز احیای  آثار برخی از شخصیت های شیعه که نقش راهبردی در دفاع از هویت شیعه داشته اند و از سوی دیگر دارای اندیشه جامعی  از نظر فقه، کلام، فلسفه و اخلاق بوده اند است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: تا کنون موسوعه شهید اول، موسوعه شهید ثانی، موسوعه علامه شریف الدین و انوارالفقاهه شیخ حسن کاشف الغطا منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به برنامه های در دست اقدام مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره و اظهار کرد: از فعالیت های در دست انجام، موسوعه محمدحسین کاشف الغطا است که در سه بخش برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: نخستین بخش موسوعه محمد حسین کاشف الغطا منتشرشده است اما بخش دوم که مربوط به مباحث فقهی و در 21 مجلد است سال آینده و بخش سوم که شامل مباحث ادبی، سیاسی و اجتماعی در 16 جلد اواخر سال آینده یا سال 98 منتشر می شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: از دیگر فعالیت های در درست اقدام موسوعه شیخ بهایی است در 20 جلد است و دو سال است که تدوین موسوعه شیخ محسن امین آغاز شده است و اکنون نیز این مرکز تلاش می کند که مباحث فقهی آیت الله بهجت را جمع آوری کنند./1324/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات