۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۵۲۰۹۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم:

حضرت زینب سرآمد صبر و ولایتمداری هستند

اصغری با بیان اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای کل بشریت است، گفت: طلاب همواره باید در برگزیدن بهترین الگوها برای خود پیش قدم باشند و چه کسی برتر از حضرت زینب(س) که نمونه کامل بندگی و علم و تقوا و سرآمد صبر و ولایتمداری هستند.
حرم حضرت زینب سلام الله علیها ولادت حضرت زینب

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک به مناسبت سالروز خجسته میلاد بانوی ایثار و شهامت حضرت زینب کبری(س) به بیان فضایل و کمالات آن بانوی بزرگ پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) در تمام زمینه‌های علمی و عبادی نمونه کاملی از بندگی خدا بودند.

وی افزود: ایشان به خوبی از قرآن آموخته بودند که هدف آفرینش و خلقت انسان رسیدن به کمال بندگی است. حضرت به شایستگی به این مقام رسیدند.

اصغری درباره بندگی و عبودیت حضرت زینب(س) ابراز کرد: عبادت و شب زنده داری بانو حتی در سخت ترین شرایط زندگی ترک نشد، تا جایی که امام حسین(ع) با اینکه خود معصوم و واسطه فیض الهی بودند هنگام وداع به خانم فرمودند: خواهر جان مرا در نماز شب فراموش مکن.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با بیان اینکه در وادی عفت و پاکدامنی ایشان درس عفت را به خوبی در مکتب پدر آموخته بودند که در سخت ترین شرایط اسارت هم پاکدامنی خود را حفظ کردند و بر حفظ عفت خویش پای می‌فشردند، اظهار داشت: در بحث ولایتمداری نیز حضرت زینب(س) حضور هفت معصوم را درک کرده بودند و در تمام ابعاد ولایتمداری اعم از معرفت امام، تسلیم بی چون و چرا بودن، شناساندن ولایت و فداکاری در راه ولی همواره سرآمد بودند.

وی افزود: نمونه های بارز این ویژگی خانم را می توان در دوران اسارت و در مجلس یزید و ابن زیاد به روشنی مشاهده کرد. از فضایل برجسته دیگر خانم زینب کبری(س) می توان به صبر ایشان در فراز و نشیب های روزگار و تلخی های دوران آن حضرت اشاره داشت. ایشان در فصاحت و بلاغت نیز از هر خطیبی برتر بودند و در جود و سخاوت و نبوغ و استعداد نیز زبانزد عام و خاص بودند تا جایی که مورد توجه خاص خانواده و عزیز خانه محسوب می شدند.

اصغری حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای مردم و به ویژه طلاب جوان دانست و عنوان کرد: اما در بحث الگوبرداری از خانم زینب کبری(س) باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که شناخت ویژگی های کسی که به عنوان الگو انتخاب می شود بسیار حائز اهمیت است طلاب عزیز باید در قدم اول به بررسی سبک زندگی حضرت زینب(س) بپردازند و با شناخت کامل فضایل و ویژگی های بارز خانم زینب کبری(س) از ایشان الگو برداری کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم ادامه داد: البته این نکته را هم یاد آور می شوم که الگوبرداری از حضرت زینب(س) مختص طلاب و بانوان و پرستاران نیست. چرا که با نگاه کردن به سبک زندگی حضرت به روشنی خواهیم فهمید که ایشان می توانند برای کل بشریت الگو باشند.

وی در ادامه بیان داشت: اما طلاب همواره باید در برگزیدن بهترین الگوها برای خود پیش قدم باشند و چه کسی برتر از حضرت زینب(س) که نمونه کامل بندگی و علم و تقوا که سرآمد صبر و ولایتمداری هستند. پس طلاب عزیز می‌توانند با شناخت فضایل حضرت سبک زندگی ایشان و تاسی و الگو برداری از این بانوی با کرامت را گام‌هایی استوار در حفظ دین و ارزش‌های اسلامی بردارند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات