۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۳۰۵
معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب:

کشور با وجود مشکلات روند رو به تکاملی دارد

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر این که گفتمان انقلاب در سراسر جهان منتشر شده است، گفت: مشکلاتی وجود دارد اما روندی رو به تکامل در عرصه های مختلف داریم.
قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در این نشست با اشاره به این که دامغان شهری با پیشینه کهن است، اظهار داشت: علما و فضلا و شهدای زیادی در این شهرستان تربیت شده اند و در عرصه های مختلف اجرایی کشور  نیز از شهرهای برجسته کشور به شمار می رود.

وی افزود: ما باید به این سؤال پاسخ دهیم که عرصه فرهنگی بین المللی چه انتظاری از ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) دارد و ما چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟ در دو قرن گذشته بلوک شرق و غرب بر جهان حکومت می کردند، یکی سوسیالیست ها بودند که معتقد به عدالت بودند و در طرف دیگر نیز لیبرال ها قرار داشتند که معتقد به آزادی و روشن فکری بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآور شد: حتی این تفکرات در برخی در حوزه وجود داشت ولی در دهه های گذشته این توازن به هم خورد و دلایلی متعددی نیز برای این مسأله مطرح شده است ولی عامل اصلی که موجب شد سوسیالیست به موزه ها سپرده شوند و لیبرالیسم نیز به ضعف کشیده شود، گفتمان قرآن کریم بود که شعار آن کرامت انسانی است.

وی با تأکید بر این که دین اسلام بر موضوع کرامت تأکید زیادی دارد، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز با گفتمان کرامت پیش رفتند و جالب است که انقلاب اسلامی ما نیز با همین شعار پیروز شد و از همان روزی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنی با این انقلاب نیز آغاز شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل یادآور شد: دشمنان روز بعد از 22 بهمن دشمنی خود را آغاز کردند، چراکه انقلاب ما نه تنها در داخل ایران بلکه بیرون مرزها نیز آثار پربرکتی از خود به جای گذاشته است، اول انقلاب نیروی سپاه را درست کردیم که امروز حشدالشعبی، حزب الله  و ده ها نیروی بسیجی دیگر در کشورهای مختلف از آن الهام گرفته اند.

وی تصریح کرد: کفر و الحاد از یک سمت و خدا و معنویت از سوی دیگر در برابر یکدیگر قرار گرفته اند ولی همواره گفتمان خدا و کوثر در برابر گفتمان شیطان و تکاثر پیروز شده اند به همین جهت است که عربستان به پیروزی خود در یمن ناامید تر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که عربستان در دو سه ماهه اخیر به بخش های مختلف یمن حمله ور شده است، خاطرنشان کرد: آنها علی رغم تمام تلاش هایی که انجام داده اند، هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و امروز ابهت انصارالله بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می آید ونیروهای انصارالله با حداقل امکانات در برابر کشوری که چهل برابر چین بودجه نظامی دارد، ایستادگی می کنند.

وی ابراز داشت: یمنی ها اخیرا توانسته اند دو هواپیمای پیشرفته ائتلاف سعودی را هم بزنند که اگر این توازن حفظ شود، قدرت سعودی ها در بمباران زنان و کودکان نیز از بین خواهد رفت؛ امروز یمن قدرت خود را بر سواحل به دست آورده است و موشک هایی با برد 900 کیلومتر در اختیار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در مورد سوریه نیز باید بگوییم که محمد بن سلمان به بشار اسد پیام داده بود که ما تضمین می کنیم که تا آخر عمر رییس بماند و خرابی های سوریه را هم درست می کنیم به شرط این که از سوریه از جبهه مقاومت و ایران جدا شود، اما او قبول نکرد و به همین جهت همه می گویند راه حل مشکلات سوریه نه نظامی بلکه سیاسی و با حضور ایران است.

وی با بیان این که ما در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم، یادآور شد: مشکلاتی وجود دارد ولی روندی رو به تکامل در عرصه های مختلف داریم؛ اما این که ما طلاب در این زمانه چه وظیفه ای در بیرون مرزها داریم مسأله بسیار مهمی است، یک مسأله توجه به شعارهای انقلاب اسلامی و مسأله دیگر توجه به دنیا به عنوان یک جبهه است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآور شد: طلبه در این زمان حتما باید مسلط به یک یا دو زبان خارجی باشد و البته کار فرهنگی در عرصه های مختلف نیاز به رسیدگی به تمدن، رسانه، توریسم و دیگر مسائل مهم دارد و کسی می تواند پیام انقلاب اسلامی، شهیدان، تشیع، انتظار و ولایت را به دیگران منتقل کند که خودش در سیر صعود به این پیام رسیده باشد و در نظر و عمل به آن ملتزم باشد.

وی با تأکید بر این که چشیدن لذت های دنیوی مانع رساندن پیام انقلاب به جهانیان است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند افرادی که منتسب به این دستگاه هستند نباید از سطح متوسط مردم بالاتر باشند که اگر این طور شد مردم از اطراف ما پراکنده می شوند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات