۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۲۳۶۴
مدیر حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

استقبال طلاب خوزستانی از برنامه های مشاوره ای

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری برنامه های مشاوره ای خانواده در مدارس و آموزش مهارت های لازم برای طلاب، گفت: هم اکنون مشاوره در زمینه های مشاوره تحصیلی، ازدواج، بعد از ازدواج و تربیت فرزند در قالب همایش های مختلف صورت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره حیات طیبه اظهار داشت: آیت الله موسوی جزایری دستور تشکیل مرکز مشاوره را چهار سال پیش صادر و بنا بود در اسرع وقت راه اندزی شود اما مشکلات پیش آمده روند کار را به تأخیر انداخت هر چند که اکنون به خواسته مان رسیدیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه از سه سال پیش برای راه اندازی مرکز و ارائه خدمات ارزشمند به طلاب دو کار همزمان اتفاق افتاد، ابراز داشت: در این مدت برگزاری برنامه های مشاوره ای خانواده در مدارس و آموزش مهارت های لازم برای طلاب صورت گرفت که در سال های آغازین حرکت از متخصصان مشاوره در حوزه علمیه قم بهره بردیم اما در ادامه کار تأثیر مشاوره برای طلاب واضح تر شد و تقاضا برای برگزاری کلاس های مشاوره افزایش یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره های آموزش مشاوره در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد: در همه حوزه ها ضرورت مشاوره برای طلاب و اساتید مشخص شده است و کار به جایی رسید که متخصصان مشاوره در قم، در طول هفته مراجعانی از خوزستان دارند.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه ضرروت تأسیس مرکز مشاوره در استان با توجه به کثرت مراجعه کنندگان به قم به ما ابلاغ شد، افزود: از سال گذشته طی مشاوره صورت گرفته با حجت الاسلام امیری از کارشناسان معاونت تهذیب مرکز بیان شد که در صورت مراجعات ضعیف به مرکز، قطعا مرکز تعطیل می شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته برنامه ریزی گسترده مشاوره را در مدارس علمیه برگزار کردیم که هم اکنون مشاوره در زمینه های مشاوره تحصیلی، ازدواج، بعد از ازدواج و تربیت فرزند در قالب همایش های مختلف صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان به استقبال طلاب و خانواده های طلاب از همایش های مشاوره ای اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت مشاوره به گونه ای بود که افزون بر مدیریت حوزه استان، مرکز خدمات و دفتر تبلیغات برنامه های متعددی را برگزار کردند که چنین فعالیت هایی برای خواهران هم مورد توجه قرار گرفت./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات