۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸۱۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب مبلغ در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ساماندهی شوند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه بحث اعتیاد و اثرات مخرب آن در جامعه، لازم است طلبه‌های علاقه‌مند به تبلیغ در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ساماندهی شوند.
سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی صبح امروز در دیدار با رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلبه‌های علاقه‌مند به تبلیغ در زمینهٔ اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن می‌توانند به این بحث ورود کنند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر و متولیان امر، طلبه‌هایی که علاقه‌مند به کار تبلیغ در این زمینه بوده را شناسایی و برای آنها دوره‌های آموزشی را برگزار کنند تا این طلبه‌ها شخصاً وارد کار تبلیغ در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضل اعتیاد شوند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «ان الله لا یحب الفساد» گفت: طبق این آیه شریفه عموم آنچه موجب فساد است رو در روی خواست خدای تبارک و تعالی است و قطعاً مقدمات این امر هم باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا جامعه به سمت فساد نرود.

وی تصریح کرد: طبق صریح آیات قرآن دشمن به دنبال هلاکت نسل و بنیان اقتصادی جامعه اسلامی است و یکی از مهم‌ترین ارکان و حربه‌های دشمن این است که جوانان را به سمت شادی‌های کاذب و انواع اعتیادهای جدید سوق دهد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید به دنبال نشاط اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: همچنین باید تعریف درست از شادی و نشاط برای جامعه ارائه شده و آن‌قدر این مفهوم با محتوای غنی به جوان ما عرضه شده که بتوانیم اقناع اندیشه‌ای در او ایجاد کنیم تا همراهی او در این موضوع استمرار داشته باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مبلغین جوان، اردوهای جهادی، مشاورین مذهبی مدارس، مبلغین هجرت و نیز ظرفیت پژوهشگران حوزوی می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مؤثر باشد.

ریواده، رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که برای درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن، باید از روحانیان استفاده شود چراکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت کار شما رویکرد فرهنگی باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری برای هم‌افزایی دراین‌باره تدوین و اجرایی شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات