۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۲۹۶۴
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

دنیا اگر خوب بود، مزد انسان های صالح قرار می گرفت

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: دنیا اگر خوب بود خداوند آن را مزد انسان های خوب قرار می‌داد؛ اگر مدعی هستیم که امت پیامبر اکرم(ص) هستیم باید نسبت به دنیا بغض داشته باشیم.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه بحث ارادت و تعلق خاطر به ائمه اطهار(ع) خاصّه امام زمان(عج)، گفت: تا زمانی که بنده دنیا و دنیا پرست باشیم، پیرو و رهرو امام زمان خود نخواهیم بود.

وی افزود: این دنیا در نگاه حضرت حق، انبیا و تمام رهبران آسمانی، هیچ ارزشی نداشته است. قرآن کریم می‌فرماید هر کسی که از دنیا بیشتر از حد کفایت و نیازش بردارد، سرمایه هلاکت و نابودی خود را فراهم کرده است در حالی که خود متوجه این هلاکت نیست.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: یکی از عبارت هایی که خداوند متعال برای قیامت به کار می‌برد، روزی است که پرده‌ها کنار می‌رود؛ در این زمان تمام اموری که انسان انجام داده بر او شفاف می‌شود. یکی از چیزهایی که در قیامت چهره واقعی آن آشکار می‌شود، دنیاست که انسان از دیدن حقیقت و باطن آن وحشت می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر دین داری ما به صورت خدا خواه و نه به صورت خود خواه باشد، قطعاً به سفارشات پیامبر اکرم(ص) درباره پست و گذرا بودن دنیا توجه خواهیم کرد. متأسفانه ما در دین داری به قسمت هایی از دین عمل می‌کنیم که به ذائقه ما خوش باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: عموم مردم نماز و روزه را ادا می‌کنند اما خمس نمی‌دهند زیرا خداخواه نیستند بلکه خود خواه‌ هستند و به جای توجه به رضایت الهی، به ذائقه خود توجه دارند.

وی در ادامه ابراز داشت: همه انبیا و اولیای الهی، انسان ها را به عدم تعلق به دنیای فریبکار و مکّار سفارش کرده‌اند. خداوند به خاطر اینکه حضرت محمد(ص) بندگی در دنیا را انتخاب کرد او را در قرآن کریم اسوه حسنه معرفی می‌کند و به انسان ها سفارش می‌کند که در بندگی و زندگی به ایشان اقتدا کنند. پیامبر اکرم(ص) به علت اینکه دنیا نزد خداوند متعال مبغوض ترین و منفورترین شیء بوده است، دنیا را بی ارزش معرفی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنیا اگر خوب بود خداوند آن را مزد انسان های صالح و خوب خود قرار می‌داد اما خداوند بهشت و بهترین مکان را مزد انسان های پاک و صالح قرار داده است. اگر مدعی هستیم که امت پیامبر اکرم(ص) هستیم باید نسبت به دنیا بغض داشته باشیم؛ با حبّ دنیا هر اندازه که ندبه خوانده باشیم و بگوییم ارادتمند امام زمان(عج) هستیم، نمی‌توانیم در رکاب امام عصر(عج) حاضر باشیم./966/پ202/ب1

ارسال نظرات