۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۵۳۱۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عجین شدن ارزش با ورزش پیوست فرهنگی ورزشکاران باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر مسائل تربیتی در زمینه ورزش، گفت: باید پیوست فرهنگی میدان‌های ورزشی و ورزشکاران، عجین شدن با ارزش‌ها باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم افتتاحیه سالن ورزشی مدافعان حرم، اظهار کرد: رفتار و اخلاق ورزشکاران باید برگرفته از رفتار و کردار مردان مردی همچون مدافعان حرم باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری اجر دو شهید را دارند.

وی افزود: باید فرهنگ «یا ابوالفضل (ع)» در وزنه‌برداری نهادینه شود و نوجوانان هم با این فرهنگ آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید پیوست فرهنگی میدان‌های ورزشی و ورزشکاران، عجین شدن با ارزش‌ها باشد؛ زیرا همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: شجاع‌ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و اسیر هوای نفس نباشد که این انسان شجاع‌ترین شجاعان است.

وی ادامه داد: عقل باید بر هواهای نفسانی غالب باشد و این مدال افتخار عالم را باید به چنین انسان‌هایی داد.

امام جمعه بجنورد گفت: امام خمینی (ره) اشجع الناس بود؛ چراکه با عینک خدابینی جامعه دینی را رهبری کرد و هیچ‌گاه خودبینی را به وجودش راه نداد و با این خصیصه بود که توانست انقلاب را هدایت کند و به پیروزی برساند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از درس‌هایی که امام به ما داد درس خدابینی و توکل به عنایات پروردگار و عدم خودبینی بود.

وی گفت: ورزشکاران به‌ویژه وزنه‌برداران بدانند که همه قوای جسمانی که در بدن آن‌هاست از سوی خداوند عطا شده است و باید در برابر نعمت قدرت و زور بازویی که در راه ورزش و کمک به خلق به آنها عطا شده است شکرگزار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ورزشگاه باید عبادتگاه باشد، از مسؤولان خواست درزمینهٔ ساخت ورزشگاه‌های مختلف در استان همت کنند تا جوانان بتواند در آن‌ها به ورزش و خودسازی که خود نوعی عبادت است مشغول شوند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات