۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۳۱۴۰
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

حضرت زهرا برجسته‌ترین الگو برای زنان عالم است

امام جمعه قزوین گفت: معنا و مفهوم سیده نامیدن حضرت زهرا(س) اسوه و الگو بودن آن حضرت برای زنان است، زنان عالم هنگامی که می‌خواهند در سبک زندگی و هر زمینه دیگری برای خود الگویی را انتخاب کنند باید حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی شاخص برگزینند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایش فجرآفرینان انقلاب که با حضور ائمه جمعه و جماعات در سالن اجتاعات اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) گفت: خداوند متعال که تمام عالم و هستی در اختیار او است هنگامی که حضرت زهرا(س) را به پیامبر اهدا می‌کند می‌فرماید «ای رسول ما به تو کوثر یعنی خیر کثیر عطا کردیم».

وی در ادامه افزود: وقتی از ائمه سوال می‌شود که مریم سیده زنان عالم است یا فاطمه زهرا(س) ائمه می‌فرمایند هر دو سرور زنان عالم هستند با این تفاوت که حضرت مریم(س) سیده زنان عصر خود است اما فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم از نخستین تا آخرین آنها است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) سیده و سرور زنان بهشتی هم است اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود آن بزرگوار سیده زنان عالم از نخستین آنها تا آخرین است منظور این است که آن حضرت سرور تمام زنانی هستند که هم در دنیا بوده و هم در عالم آخرت در بهشت ساکن هستند.

وی در ادامه معنا و مفهوم سیده نامیدن حضرت زهرا(س) را اسوه و الگو بودن آن حضرت برای زنان دانست و ابراز کرد: زنان عالم هنگامی که می‌خواهند در سبک زندگی، عبادت، فکر و اندیشه، اخلاق و رفتار، در مسائل خانوادگی و تعاملات با دیگران و هر زمینه دیگری برای خود الگویی را انتخاب کنند باید حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی شاخص برگزینند.

این استاد اخلاق در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی تام و کامل برای تمام زنان عالم است گفت: اگر زنان بخواهند به تمام هویت‌های انسانی و اخلاقی برسند و کمالات معنوی را به دست آورند باید به حضرت زهرا(س) نگاه کنند و ویژگی‌های او را الگوی خود قرار دهند مردم جهان همواره  دوستدار حضرت فاطمه بوده و هستند.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین فرهنگی را که حضرت زهرا(س) از خود به یادگار گذاشت انسان‌دوستی و دعا کردن در حق دیگران است خاطرنشان کرد: زمانی که امام حسن مجتبی(ع) طفل کوچکی بود روزی مشاهده کرد مادرش در حق همه دعا کرده و آنگاه خانواده خود را دعا می کند علت را از مادر سوال کرد آن حضرت پاسخ می‌دهد ای پسرم نخست همسایه سپس خانه.

وی در ادامه رسالت انقلاب اسلامی را جایگزین کردن فرهنگ فاطمی به جای فرهنگ فرعونی دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی آمد تا نشان دهد که خداوند متعال ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌ و  آنها را از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی هدایت کرده است انقلاب اسلامی آمد تا تحقق بخش این حقیقت باشد که ما رسولان خود را با دلایل روشن فروفرستادیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره پیام‌آور امیدواری برای مردم است تصریح کرد: در تقابل نگاه میان خداوند متعال و نگاه شیطان رجیم نگاه خدا نگاهی سراسر امید و رحمت است و نگاه شیطان نگاهی آمیخته با یاس و ناامیدی انقلاب اسلامی برای همه مردم پیام‌آور عدالتی جهانی و امیدواری الهی بود.

وی در پایان گفت: کافران هیچ‌گاه نمی‌خواهند که از جانب خداوند متعال خیری به مومنان برسد اما مومنان باید بدانند که هر فضل و نعمتی از جانب خداوند متعال است و باید همواره امیدوار به رحمت او باشند./۸۷۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات