۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۳۲۳۶
ولایتی:

آمریکا به دنبال طرح جدیدی برای تجزیه منطقه هستند

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز آمریکا در منطقه خاورمیانه به دنبال طرح جدیدی برای تجزیه خاورمیانه هستند، گفت: آنها از گسترش خاورمیانه نگران هستند و می خواهند همانطور که در یمن، افغانستان و بحرین اقدام کردند برای تجزیه دیگر اجزای خاورمیانه نیز طراحی داشته باشند.
دکتر علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب در کنفرانس دانشجویی «حمایت از انتفاضه فلسطین» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نگران این هیاهوها نباشید که عده‌ای از روی جهالت وسیله ای در دست عده معدودی مزدور می شوند.

وی ادامه داد: اینها با کمک گرفتن از رادیوهای بیگانه و رسانه‌هایی که بوق‌های شیطان است، می‌خواهند سر و صدایی ایجاد کنند اما مردم و جوانان ما که موتور متحرکه و جان این انقلاب هستند، ساکت نمی‌نشینند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه آنها پول می گیرند که برخلاف آرمان های نظام حرف هایی بزنند، تصریح کرد: در متن شعار نه غزه نه لبنان عدم درک درست از جریانات سیاسی عالم و تحولات منطقه نهفته است؛ مگر می‌شود انسان در خانه‌ای باشد و اتاق همسایه آن خانه آتش بگیرد و انسان با آرامش بگوید خانه همسایه به ما چه ربطی دارد.

ولایتی با بیان اینکه نمی توان نسبت به آتش سوزی خانه همسایه بی خیال بود، بیان داشت: در این قسمت آسیا همه تحولات فکری از منطقه بوده چرا که اینجا قلب تپنده تفکرات سیاسی و بین الملل است.

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب تصریح کرد: کسانی مانند سعودی ها که  به صورت پنهانی با اسرائیل رابطه دارند ظاهر را حفظ می‌کنند، اگر ما ساکت می‌شدیم و تلاش سردار بزرگ اسلام جناب سردار سلیمانی و تدبیر عظیم رهبر معظم انقلاب نبود، اکنون کنار مرزهایمان اسرائیلی‌ها صف بسته بودند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا در منطقه خاورمیانه به دنبال طرح جدیدی برای تجزیه خاورمیانه هستند، ابرازکرد: آنها از گسترش خاورمیانه نگران هستند و می خواهند همانطور که در یمن، افغانستان و بحرین اقدام کردند برای تجزیه دیگر اجزای خاورمیانه نیز طراحی داشته باشند.

ولایتی با تأکید بر این مطلب که امروز بنای آمریکا این است که کشورها را تجزیه کند، اظهارکرد: نقشه خاورمیانه جدید تجزیه این کشورها است که ایران با این کار مخالف است چرا که استقلال، جوهر کشورداری و هویت ملی است.

وی با با بیان اینکه ایران در منطقه حرف اول را می زند، ابرازکرد:  آمریکایی ها در سوریه هم موفق نمی شوند که این کشور را تجزیه کنند  و در عین حال فلسطین فقط متعلق به فلسطینی ها است.

ولایتی درادامه  با اشاره به این مطلب که حضور ما در سوریه و عراق و لبنان به دعوت دولت قانونی این کشورها بوده است، خاطرنشان کرد:  حضور ما در فلسطین مورد استقبال مردم است و از طرفی عربستان سعودی باید بداند که یمن ویتنام او خواهد شد./934/پ۲۰۳/ق

 

 

 

ارسال نظرات