۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۵۳۴۶۳
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

برقراری عدالت اجتماعی، فلسفه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران

امام جمعه اراک گفت: برپایی عدالت و دفاع از حق و حقوق شهروندان فلسفه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، عدالت اجتماعی در هر جامعه ای را ضرورتی مهم دانست و بیان کرد: برپایی عدالت و دفاع از حق و حقوق شهروندان فلسفه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است.

تقوا و اخلاق مداری وظایف مهم مسؤولان

امام جمعه اراک مهمترین شاخصه های انقلاب اسلامی ایران را برابری، عدالت و مشروعیت دانست و ابراز داشت: دستگاه های قضایی و نهادهای اجرایی کشور باید به خوبی وظیفه قانونی و شرعی خود را در برابر شهروندان اجرایی کنند و عدالت و حق محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تقوا و اخلاق مداری را وظایف مهم مسؤولان ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مقابله با تضییع حقوق بیت المال، اجرای عدالت و حفظ اخلاق اسلامی سبب به وجود آمدن تقوا در جامعه می شود.

احدی حق ندارد بیت المال را حیف و میل کند

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه حساس بودن نسبت به بیت‌المال از نشانه های تقوا است، تصریح کرد: بیت‌المال به عنوان ارث قرآن و اهل بیت(ع) بوده و هیچ فردی حق ندارد آن را حیف و میل کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بیت المال نباید صرف منافع شخصی و جناحی شود، بیان داشت: رعایت بیت‌المال واجب بوده و این مهم باید تنها در راه خداوند متعال خرج شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسؤولیت بیت‌المال اختصاص به فرد خاصی ندارد و مسؤولیت این مهم با رهبر و امام زمان(عج) است، ابراز داشت: دولت‌مردان و مسؤولان باید نسبت به بیت المال توجه ویژه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مردم حق دارند در صورت مشاهده رشوه و ناعدالتی و تبعیض و فساد گلایه‌مند شوند، اظهار داشت: قانون باید سرلوحه کار تمام مسؤولان قرار گیرد و نباید ذره ای از آن تخطی کنند، در غیر این صورت مردم حق دارند که گلایه کنند.

دهه فجر بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد دولت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد دولت است، ابراز داشت: بدون شک دولت باید برای سال های آینده برنامه ریزی کند و سبب ارائه خدمات به عموم مردم شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان ایران اسلامی باید خود را برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آماده کنند، اظهار داشت: عمق عظمت و خروش ملت ایران اسلامی در 22 بهمن ماه به نمایش گذاشته خواهد شد و این روز بزرگ به نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

شایان ذکر است به ایام شهادت بانو فاطمه زهرا(س) از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات