۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۳۶۰۴
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

عمل نکردن به قرآن عامل بسیاری از مشکلات جامعه است

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه بودجه قرآنی استان سمنان برای گسترش فعالیت‌های قرآنی بسیار ناچیز است، گفت: امروز احکام الهی تکامل‌یافته‌ترین احکام است اما اشکال عمده از عمل ما است، قرآن عمل می‌خواهد.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان سمنان که امروز در دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه کلام‌الله و اهل‌بیت(ع) از یکدیگر جدا نیستند و حدیث ثقلین باید مرجع وحدت باشد، تأکید کرد: نقل است از آیت‌الله حائری که می‌فرمود شیعه و سنی دست‌به‌دست هم داده‌اند و این حدیث را کنار گذشته‌اند این در حالی است که پیامبر(ص) فرمود این دو باهم هستند.

وی افزود: امروز احکام الهی تکامل‌یافته‌ترین احکام است اما اشکال عمده از عمل ما است، قرآن عمل می‌خواهد و عترت، تبعیت؛ اگر ما عامل به قرآن باشیم همه‌چیز درست می‌شود اگر وعده‌ای به مردم می‌دهیم باید به آن عمل کنیم که این امر بارها و بارها در قرآن کریم تأکید شده است.

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه حجاب، ربا، تزویر و ده‌ها مورد دیگر در قرآن نهی شده است، تأکید کرد: اگر عامل به قرآن باشیم و از اهل‌بیت(ع) تبعیت کنیم به تعبیر پیامبر(ص)، در روز قیامت هر دو در حضور من حاضر خواهند شد که یا از شما شاکی هستند و یا شفاعت؛ پس ما در دنیا و آخرت محتاج به دو اصل ثقلین هستیم.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: در نشست‌های شورای قرآنی استان سمنان، می‌بایست به مقوله اهل‌بیت(ع) نیز به دلیل همین یکی بودن، پرداخته شود اگر قرآن باشد و اهل‌بیت نباشد، کاری پیش نمی‌رود، البته باید گفت رسول‌الله(ص) در حدیث ثقلین از واژه امانت استفاده می‌کند که این امر رسالت ما را دشوار می‌سازد چراکه امانت‌داری سخت است و یکی از راه‌های آن حفظ و عمل به اهل‌بیت(ع) و قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه مسئولان بر طبق جمعیت استان، بودجه قرآنی را هفت میلیون تومان عنوان کرده‌اند، گفت: این بودجه اصلاً کافی نیست و باید گسترش یابد.

وی افزود: با این بودجه‌های قرآنی مصوب کاری را نمی‌توان کرد اما توسعه قرآنی یک اصل است و امیدواریم قرآن به میدان بیایند چراکه باید فعالیت‌های قرآنی را گسترش داد.

سند توسعه فرهنگ قرآنی استان سمنان تدوین شد

محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه ضمن اشاره به تدوین کشوری سند توسعه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: برنامه توسعه فعالیت‌های قرآنی در نخستین گام به دلیل ضرورت انسجام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور، به تدوین سند توسعه قرآنی انجامید که تصویب و ابلاغ آن در سال گذشته صورت گرفت.

وی افزود: سه کارگروه ذیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور نیز به‌طور تخصصی دارای سند مصوب شدند که البته سند کارگروه تبلیغ و ترویج ابلاغ و مابقی در حال ابلاغ هستند اما در استان سمنان نیز از سال گذشته، سند توسعه فرهنگ قرآنی تدوین و اسناد سه‌گانه کارگروه‌های تخصصی نیز به رشته تحریر درآمده که نیازمند تصویب در شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره علت تدوین اسناد چهارگانه شورای ترویج فعالیت‌های قرآنی استان، توضیح داد: در حوزه قرآنی باید بپذیریم که اگر برنامه نداشته باشیم، نمی‌توانیم اهداف شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را دنبال کنیم لذا برنامه‌ریزی در راستای تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی با همین هدف در دستور کار قرار گرفت.

سوقندی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند، قرآن مجید کتاب انقلاب ما است، گفت: مبنای تأسیس نظام جمهوری اسلامی فرهنگ قرآنی و عترت است و این امر سبب می‌شود که نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی در سطح استان داشته باشیم.

وی افزود: نشست هم اندیشی شوراهای توسعه قرآنی کشور به پیشنهاد دبیرخانه این شورا در سمنان، همزمان با اردیبهشت ماه در این استان برگزار خواهد شد./977/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات