۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۵۳۸۴۰
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

ایران بر سر منافع ملی با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌نژاد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی و دفاعی کشور با ایالات متحده یا هر کشور دیگری مذاکره نخواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی نژاد

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی و دفاعی کشور با ایالات متحده یا هر کشور دیگری مذاکره نخواهد کرد.

وی با بیان این که مسائل ملی، امنیتی و دفاعی هر کشوری به خود آن کشور اختصاص دارد و چیزی نیست که بتوان با کشور دیگری مذاکره کرد، اظهار داشت: مسؤولان امنیتی کشور باید تشخیص دهند که از چه نیرو و قدرتی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور بهره‌گیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌نژاد ابراز داشت: کشور‌هایی که مستعمره قدرت‌های بزرگ جهانی هستند از خود هیچ اختیار و استقلالی ندارند از این رو در هر مبحثی باید با دیگر کشور‌ها مذاکره و گفت‌و‌گو کنند.

وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کشور مستقلی است، تصریح کرد: ملت شریف ایران برای به دست آوردن استقلال کشور، خون‌ها و شهید‌ها داده‌اند، به همین علت هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد کشور دیگری در امور داخلی، منافع ملی و دفاعی کشور دخالت کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: آمریکا همچون کدخدایی قلدر، تمام کشور‌های جهان را غیر‌مستقل می‌پندارد از این رو انتظار دارد همه کشور‌ها در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان خود از این کشو  تبعیت کنند.

وی با تأکید بر لزوم برخورد قاطعانه نمایندگان مجلس و دولتمردان با ادعای غیرمنطقی آمریکا مبنی بر مذاکره در مسائل موشکی و دفاعی کشور، عنوان کرد: مگر ما با کمک و یاری ایالات متحده انقلاب اسلامی را به دست آورده‌ایم که اکنون در کم و کیف دفاع از انقلاب و کشور با آنها مذاکره بکنیم؟

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌نژاد گفت: آمریکا و ایادی آن چه سهمی از استقلال و آزادی امروز ملت شریف ایران دارند تا بخواهیم در مسائل مختلف کشور با آنها مذاکره کنیم.

وی با اشاره به تجربه ناخوشاید برجام، اظهار داشت: در طول تاریخ، هیچ کشوری با مذاکره و گفت‌و‌کو با سلطه‌طلبان و استعمارگران دستاوردی نداشته است.  

رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که سود قابل توجهی از برجام عاید جمهوری اسلامی ایران نشده است، گفت: اگر برجام توافق چند جانبه‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ نبود، به سبب نقض‌های پی در پی مفاد آن توسط آمریکا مدت‌ها پیش باید از هم می پاشید. /878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات