۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۵۳۹۷۱
استاد حوزه خواهران:

انقلاب اسلامی؛ بزرگ ترین نعمت امت اسلام در عصر غیبت

استاد حوزه علمیه خواهران نعمت انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین های نعمت هایی دانست که خداوند در عصر حاضر و در دوران غیبت امام زمان(عج) به امت اسلام اعطا کرده است.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم قاسمی، استاد جامعه الزهرا(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که تشکر از نعمت ها موجب وسعت رزق و روزی و برکات خداوند بر آدمی می شود، گفت: درست مصرف کردن نعمت ها و حراست از نعمت ها نیز خود یکی از مراحل شکر گزاری از نعمت ها به درگاه خداوند است.

وی نعمت انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین های نعمت هایی دانست که خداوند در عصر حاضر و در دوران غیبت امام زمان(عج) به امت اسلامی اعطاء کرده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: شکر عملی نعمت این است که نعمت را درراه منعم استفاده کنیم و رسالت مؤمنان در برابر انقلاب اسلامی به عنوان یک نعمت، حفظ اصل نظام و انقلاب است که شهداء با خون خود این نعمت را برای مردم دنیا پاسداری کرده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که یکی از مهم ترین مراتب شکر شناخت نعمت ها و  نعمت دهنده است، تصریح کرد: بشر تمامی نعمات و پیشرفت های خود را به اذن خداوند به دست می آورد و اگر خداوند برای لحظه ای عنایتش را از انسان دریغ کند، انسان تمامی هستی خود را از دست می دهد.

قاسمی کسب معرفت نسبت به نعمت ها و کسب معرفت نسبت به ساحت پروردگار به عنوان برترین نعمت دهنده را از مهم ترین درس های سیره اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) برای امت اسلامی عنوان کرد، افزود: امام صادق(ع) در زمینه تشکر از نعمت ها می فرمایند«حداقل شکر این است که ما نعمت را ازجانب خداوند بدانیم»

وی بعد از ایمان به خدا و شناخت حقوق اهل بیت(ع)، بهترین روش تشکر از خدا بعد از دوستی اهل بیت(ع) و حرکت در مسیر ولایت، یاری رساندن به قشر مستضعف زمین است زیرا هیچ عبادتی در نزد خداوند محبوب تر از خدمت به خلق نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران تشکر از نعمت سلامتی را دستگیری از بیماران فقیر و نیازمند دانست، گفت: شکر توانایی و سلامتی در آیات قرآن کریم دستگیری از افراد ناتوان عنوان می شود.

قاسمی افزایش رزق و روزی را از برکات شکر نعمت ها عنوان کرد، افزود: کفران نعمت ها را از ید اختیار انسان خارج می کند.

وی در مورد سیره عملی حضرت زهرا(س) در عرصه شکرگزاری از نعمات الهی گفت: حضرت زهرا(س) در تمامی مراحل زندگی خود شکر گزار بودند و حتی در زمانی که  مقام امامت از امام علی(ع) غصب شده و پهلوی ایشان را شکستند، ایشان با حجاب کامل به گونه ای که حتی کسی قامت و سایه ایشان را ندید در مسجد حضور یافتند و از پشت پرده اهل مدینه را ارشاد کردند و حضرت با وجود چنین شرایطی همچون گذشته شکر گزار به درگاه خداوند خطبه خود را با فصیح ترین معانی و واژگان در حمد خداوند آغاز کرده و تمام معارفی دینی را در مقدمه خطبه یادآور شدند و حمد خداوند را با کامل ترین جملات تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) به دلیل حمایت شیعیان از امام علی(ع) و فرزندانشان محبت خاصی نسبت به شیعیان داشته و همواره برای آمرزش گناهان شیعیان و محبان خود دعا می کردند، یادآور شد: این موضوع نشان از قدر دانی حضرت زهرا(س) از مؤمنان ولایت مدار و قدر دانی از خداوند به خاطر داشتن چنین محبانی است بنابراین شیعه نیز باید به حکم اطاعت در پیروی و تبعیت از اهل بیت(ع) برای جهانیان سرآمد و اسوه باشد./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات