۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۵۴۱۱۸
آیت الله علم الهدی:

تداوم رسالت انقلابی نیاز به صبر و مقاومت دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز مهمترین ابزاری که با اتکا به آن می‌توان در مسیر انقلاب باقی ماند و این مسیر را تداوم داد، مقاومت است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در همایش بانوی بافضیلت؛ استاد طاهایی در که در مکتب نرجس برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و تقارن با ایام فاطمیه گفت: مرحومه طاهایی با یک شخصیت نواندیش مبارز انقلابی زمینه‌ساز توسعه علم در فضایی بود که ناهنجاری‌ها بر جامعه علمی ما حاکم شده بود.

وی با بیان اینکه بانو طاهایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بودند و در بنیانگذاری بسیاری از اصول و دستاوردهای این انقلاب نقش موثر و سازنده داشت، اظهار کرد: مکتب نرجس با یک انگیزه و تفکر انقلابی توسط مرحومه طاهایی تاسیس شد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مرحومه طاهایی هم، مبارزه را در بانوان آن روز به رسم دین‌مداری تثبیت کرد و از سوی دیگر  فضای رشد علمی را برای بانوان مؤمن باز کرد که درهای رشد علمی و فرهنگی و آموزشی در آن دوران روی آن‌ها بسته شده بود، خاطرنشان کرد: او هم یک زن مبارز از یک خانواده مبارز بود و هم کنار این شخصیت رزمندگی به‌عنوان عنصر سازنده و آموزنده و مربی بود که فضایی را روی نسلی باز کرد که فضاهای علمی آموزشی روی آنها بسته بود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین در بعد از زمینه‌ها و چهره‌های خاص در جامعه ما سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طاهایی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پیامبر(ص) حضرت فاطمه صدیقه اطهر(س) را روح خود می‌دانست، تصریح کرد: یکی از خصوصیات صدیقه اطهر به عنوان روح پیامبر(ص) این است که ایشان زمینه بسیاری از جریاناتی هستند که تضمین کننده اسلام ناب پیامبر(ص) است.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مسأله انقلاب هم همین گونه است، وقتی انقلاب به پیروزی رسید، توسعه آموزش و ارتقای علم و دانش در بین خواهران مؤمنه و متدین بسیار زیاد بود، در صورتی که قبل انقلاب به‌خاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم بودند و به‌دلیل حفظ حرمت خانواده در محرومیت عمیقی قرار داشتند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب تزکیه و تغییر فضای فرهنگی، آموزشی کشور چه در حوزه دانشگاه و چه در حوزه آموزش و پرورش در را به روی قشر مومن جامعه باز کرد و این امکان برای خواهران مؤمن فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فضاهای فرهنگی آموزشی آن قدر آلودگی داشت که نماز خواندن حرکت ضد ارزشی و ضددانشگاهی به حساب می‌آمد و در مسأله عفت و حجاب بانوان کوچک‌ترین حرکت و شعائر حجاب به عنوان یک جریان ضدارزشی بود.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه توسعه و رشد علم و دانش و فرهنگی که انقلاب به وجود آورد، جریان دفعی نبود، گفت: این جریان دارای زمینه‌هایی بود که در جامعه انقلابی ما وجود داشت و یکی از عوامل و عناصر زمینه‌ساز خانم طاهایی بود که وی به عنوان شخصیت روشن‌اندیش انقلابی در جامعه بسته آن روز اقدام کرد و در مسیر توسعه علم و دانش در خواهران متدینه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان فصای فعالیت‌های مبارزاتی در بین خانواده‌های متدین وجود نداشت، افزود: وی مکتب نرجس را با انگیزه و تفکر انقلابی تاسیس کردند در حالی که در آن زمان انقلابی بودن در مسئله رایج بین خانواده‌های متدین نبود و فضای فعالیت مبارزاتی در بین خواهران در بین خانواده‌های متدین وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خانم طاهایی در دو جهت فعالیت کرد، گفت: وی در این دو جهت عنصر فعال بودند، اول اینکه مسئله مبارزه را به عنوان وظیفه و رسم دین ‌مداری ترسیم کردند و  دوم رشد توسعه آمورش و فضای آموزش را به روی خواهرانی باز کردند که فضای علم و دانشگاه بر روی آنان بسته شده بود.

آیت الله علم‌الهدی افزود: با توجه به اینکه شما خواهران در یک فضای دینی رشد کردید که غلبه فرهنگی و عرف فرهنگی در جوامع دانشگاه امروز دین و ارزش مداری دینی است می‌توانید چند برابر خانم طاهایی در جامعه و دنیا تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشید.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز نسلی هستند که با احساسات و روشن‌ بینی و روشن‌اندیشانی هستند که در فضای اول انقلاب آن نسل این گونه نبودند و نسل جوان هم در عرصه احساس و عقلانیت پیشرفته ‌تر و روشن ‌بین تر و رشد سیاسی او بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در نسل جوان ما مسئله مقاومت در حوزه حوصله کم است، گفت: نسل جوان از نظر حوصله‌مندی مقاومتی ضعیف دارد و در مقابل نارسایی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یاس پیدا می‌کنند که این حاکی از کم حوصلگی است و این  آفت در نسل جوانی وجود دارد که مسؤول توسعه و ادامه دهنده انقلاب است.

وی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب مقاومت و صبوری است، افزود: مقاومت باید در برخورد با کفر و دشمن و حتی در حوزه حوصله و اجرای رسالت باشد و اگر در این جهت، مقاومت و صلابت نداشته باشیم، مقاومت اول هم بی‌نتیجه می‌شود، باید بدانید در کنار فراگیری علوم دین مقاومت در رسالت انقلابی مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در شرایط فعلی نیز مسؤولیت شما خواهران خطیر است و قطعا با توجه به شرایط و مقتضیات فعلی می‌توانید حرکات ارزشی را در جامعه توسعه دهید. امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی، نسل جوان ما در عرصه احساس و عقلانیت پیشرفته‌تر شده و رشد سیاسی بارزی داشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مهمترین ابزاری که با اتکا به آن می‌توان در مسیر انقلاب باقی ماند و این مسیر را تداوم داد، مقاومت است، باید در رسالت انقلابی صبر و مقاومت داشت./۹۳۴/د103/ب1

ارسال نظرات