۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۵۴۱۶۳
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

گناه لذتی زودگذر و عذابی ماندگار برای آخرت است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه سعادت اخروی انسان در گرو انجام عمل صالح است، گفت: گناه لذتی زودگذر در دنیا و عذابی ماندگار برای آخرت است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با موضوع نگاه علوی گفت: امیرمومنان علی(ع) در کتاب نورانی نهج البلاغه می‌فرمایند: بین عصیان و عبادت خداوند فاصله بسیار است.

وی افزود: عمل خیر و شر اعمالی هستند که ممکن است از انسان سر بزند و بین این دو تفاوت بسیار است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رشاد با بیان اینکه گناه و عصیان لذتی زودگذر اما عذابی ماندگار دارد، ابراز کرد: ممکن است از انسان گناه و یا عصیانی زودگذر سر بزند و با آن لذت زودگذر خوش‌گذرانی کند درحالی که غافل از آن است که این لذت زودگذر ناپایدار بوده و پیامدهای منفی ماندگار به همراه دارد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: گناه و عصیان در عالم دنیا و آخرت آثار سوء دارد و انسان نسبت به اعمال زشتی که انجام داده عقاب می‌شود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه انجام عمل صالح نیاز به دقت و زحمت دارد، اظهار داشت: سختی‌ها و دشواری‌هایی که انسان در انجام عمل صالح به جان میخرد گذرا و تمام شدنی است و لحظاتی با صبر و شکیبایی این سختی را تحمل می‌کند اما پاداشی که برای او مترتب است ماندگار و نابود نشدنی خواهد بود.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: انسان عاقل سرانجام عمل صالح و عمل شر را مقایسه می‌کند و آنچه که پاداشی ماندگار دارد انتخاب می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات