۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۴۱۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

رسالت حوزه های علمیه شناخت اندیشه سیاسی امام و رهبری است

حجت الاسلام جواهری با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب فعلیت یافتن ولایت فقیه و اطاعت ازآن است، گفت: یکی از وظایف طلاب شناخت اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای است.
مکتب خدیجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست شاخصه های انقلابی گری در حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام جواهری، استاد حوزه و دانشگاه امروز 18 بهمن در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در پرتو پنج عامل عدالت اجتماعی، معنویت و اخلاص، آزادی، استقلال و حضور روحانیت پایدار خواهد بود و  مراد از آزادی، آزادی انسانی و عقل و اندیشه است نه آزادی حیوانی و شهوت و غضب و آزادی بدان معنا است که افراد بتوانند نظرات خودشان را بیان کنند و بتوانند عملکرد مسؤولان را نقد کنند.

حجت الاسلام جواهری با اشاره به اینکه حضور روحانیت موجب پایداری انقلاب می شود، ابراز کرد: این مهم مسؤولیت و رسالت بزرگ ما را در پایداری انقلاب آشکار می کند و رهبری در هر موضوعی که وارد می شوند، کلمه انقلاب را می آورند، در جلسه ای که با اعضای شورای نگهبان، حوزه های علمیه، طنزنویسان دارند، کلمه انقلابی را به کار می برند.

این استاد حوزه و دانشگاه ارتباط و پیوند اسلام راستین و انقلاب اسلامی، حفظ دستاوردهای نظام، حفظ نظام اسلامی را از دلایل ضرورت پایداری انقلاب برشمرد و ابراز کرد: رهبر  معظم انقلاب فرمودند: «بزرگ ترین معروف حفظ نظام اسلامی است»؛ بنابراین اگر کسی در جهت تضعیف و سست کردن انقلاب حرکت کند گناه کبیره مرتکب شده است.

وی با خاطر نشان کردن این که امام خمینی(ره) افق های بلندی برای انقلاب در نظر داشت، گفت: رساندن انقلاب به تمام اهداف آن از دیگر دلایل ضرورت پایداری انقلاب است؛ چرا که تداوم انقلاب زمینه ساز رساندن انقلاب به اهداف است و هدف نهایی انقلاب، زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از وظایف طلاب شناخت اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) است که مجموعه آثار ایشان در صحیفه نور جمع آوری شده است و به دنبال آن نیز باید با اندیشه های سیاسی آیت الله خامنه ای نیز آشنا شوند و ایشان تجربه نیم قرن انقلاب و سیاست داشتند؛ چرا که از سال 42 شاگرد امام خمینی بودند و از مبارزان بودند.

حجت الاسلام جواهری ابراز کرد: اخلاص، رهبری، ایمان، وحدت و امداد غیبی عوامل پیروزی انقلاب بودند که طلاب باید بتوانند این انقلاب را به دیگران معرفی کنند.

وی با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب فعلیت یافتن ولایت فقیه و اطاعت ازآن است، گفت: رسالت دیگر طلاب آسیب شناسی انقلاب و پاسدار از اندیشه ولایت فقیه است و در این راستا می بایست شبهات را با قدرت پاسخ دهند./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات