۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۵۴۲۳۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

حل مشکلات کشور در گرو تقویت اعتماد عمومی مردم به مسؤولان است

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه حل مشکلات کشور در گرو تقویت اعتماد عمومی مردم به مسؤولان است، گفت: همدلی مردم و مسؤولان در حل مشکلات، بهانه بیگانگان برای دخالت در امورات داخلی کشور را کوتاه و نقشه‌های آنها برای نفوذ و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی ایران خنثی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت‌الاسلام عسکر والمسلمین دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه در دهه فجر جشن‌هایی برای گرامیداشت یاد شهدا و کسانی که سال‌ها در زندان ساواک مورد شکنجه قرار می‌گرفتند برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی این جشن‌ها این است که این‌ها به صورت خودجوش و مردمی بوده و هر از چند گاهی ادارات و نهادها هم به نوبه خود در این جشن‌ها و مراسمات شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جوان امروز از وقایع اتفاق افتاده در ۴۰ سال پیش آگاهی ندارد، اضافه کرد: آنها که دوران امام خمینی(ره) و جنگ تحمیلی را تجربه نکرده‌اند باید در مورد وضعیت دوران رژیم ستم‌شاهی و اینکه شاه پهلوی چگونه مزدور بیگانگان بوده تفهیم شوند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمات انقلاب برای مردم باید بازگو و به نسل جوان منتقل شود، ادامه داد: جوانان باید بدانند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب عزت و احترام مردم ایران در دنیا شده است چرا که ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های بهداشت، پزشکی، کشاورزی، علمی و ... وضعیت ناامیدکننده‌ای داشت و اکنون در بسیاری از زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی در جهان مشکلاتی دارد، تصریح کرد: در کنار دستاوردهای انقلاب باید با واقع‌بینی مشکلات کشور هم گفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز بیکاری را از جمله مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: در کنار نقاط قوت باید نقاط ضعف هم برای مردم بیان شود تا با همفکری بین مسؤولان برای حل آنها چاره ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: همدلی مردم و مسؤولان در حل مشکلات، بهانه بیگانگان برای دخالت در امورات داخلی کشور را کوتاه و نقشه‌های آنها برای نفوذ و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی ایران را خنثی می کند.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه امروزه دیگر کسی از بیرون برای مردم ایران تصمیم نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها باید خودشان مشکلات را حل کنند و این کار در گرو تقویت اعتماد عمومی مردم به مسؤولان است که باید برای تحقق آن تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: از آنجایی که با پیروزی انقلاب اسلامی، ژاندارم دشمنان و یکی از پایگاه‌های حمایتی آنها از رژیم صهیونیستی در منطقه گرفته شده است، اکنون دشمن در راستای جهانی‌سازی فرهنگ آمریکایی به دنبال تحمیل فرهنگ و تفکر خود به مردم ایران است ولی فرهنگ و تمدن غنی اسلامی ایران فراتر از هر فرهنگی بوده و اجازه نفوذ را تاکنون به دشمن نداده است./936/پ203/ب1

ارسال نظرات